کد خبر: ۲۰۷۰۸
تعداد بازدید: ۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

مانور مشارکتی مقابله با آلودگی نفتی در پایانه نفتی بندر نکا برگزار شد

با هدف اجرای کنوانسیونهای بین المللی آمادگی و همکاری در برابر آلودگی نفتی و ارتقاء سطح آمادگی در برابر آلودگی نفتی احتمالی نکا مانور مشارکتی مقابله با آلودگی نفتی با حضور شرکتهای پایانه نفتی شمال ، حفاری شمال ، نفت خزر و کشتی سازی صدرا در پایانه نفتی در حوضچه بندر نفتی نکا برگزار شد.


به گزارش مارین نیوز، علی خدمتگزار مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اعلام این خبر بر لزوم آمادگی و سرعت عمل در برابر هر گونه آلودگی نفتی ناشی از به گل نشستن و تصادف و پارگی بدنه تانکرها با توجه به تردد کشتی های تانکر حامل نفت خام و مشتقات نفتی تاکید کرد.
  وی در ادامه با اشاره به لزوم آمادگی تمامی شرکتها و سازمانهای مستقر در منطقه در برابر آلودگیهای ناشی از مواد نفتی و مشتقات  آن  بر حفاظت تالاب بین المللی میانکاله که در مجاورت این بندر قرار دارد تاکید کرد .
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اشاره به بندر نکا به عنوان تنها بندر نفتی شمال خاطر نشان کرد : با اجرای این مانور ضریب و سرعت واکنش مقابله سریع و موثر با سوانح و آلودگی در این بندر بالا می رود .
وی در ادامه گفت : این مانور با استفاده از تجهیزات مدرن روز مقابله با آلودگی و استفاده از یدک کشهای بندر و شرکتهای مستقر در منطقه و استفاده از تجهیزات مقابله با آلودگی نظیر بوم و اسکیمر یا قابلیت مهار آلودگی های نفتی برگزار گردید .
وی در پایان از بهره گیری از 3 فروند یدک کش بندر ، یک فروند قایق راهنمابر متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی ، یک فروند یدک کش متعلق به شرکت حفاری شمال به جهت مهار بوم ها در دریا ، رو بوم متعلق به شرکت پایانه نفتی شمال به جهت بستن دهانه حوضچه و رو بوم و اسکیمرهای شرکت نفت خزر در این مانورد خبر داد .

منبع: روابط عمومی بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد

ارسال نظر