کد خبر: ۲۰۷۱۹
تعداد بازدید: ۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

آغاز تولید کشتی آذرخش در سال 94

امير دريادار بهزادفر مديرعامل سرويس هاي حمل و نقل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت:  با استفاده  از مزايا و ظرفيت هاي  منطقه آزاد انزلي بدنبال ساخت و صدور كشتي هاي تجاري هستيم.


وي به ارائه توضيح در اين خصوص پرداخت و گفت: با بهره گيري از مزايا و معافيتهاي قانوني منطقه آزاد انزلي و همكاريهاي اين سازمان، زمينه كاهش هزينه هاي تمام شده ساخت كشتي هاي تجاري با تكيه بر توان و دانش نيروهاي متخصص داخلي ايجاد، و بدليل كاهش قيمت ، امكان خريد كشتي از سوي فعالين اقتصادي حوزه حمل و نقل دريايي، خزر فراهم مي شود.


بهزادفر با اشاره به اينكه رويكرد مجموعه تحت مديريت خود، در مرحله نخست تعميرات كشتي هاي غير نظامي و تجاري بوده كه به نحو احسنت حاصل شده و در مرحله فعلي طراحي و ساخت كشتي هاي تجاري را در برنامه قرار داده ايم افزود: رويكرد راهبردي كشتي سازي شهداي هفتم آذر، جايگزيني كشتي هاي بالاي ۳۰ سال ناوگان تجاري ايران در درياي خزر است كه به دليل استفاده طولاني مدت و شرايط اقليمي خاص درياي خزر، مستهلك شده و از ايمني لازم برخوردار نمي باشند.


مديرعامل سرويس هاي حمل و نقل نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، با بيان اينكه بالا بودن مخارج جاري بهره گيري از كشتي هاي موجود، موجب افزايش ساليانه هزينه هاي تعمير و نگهداري اين كشتي ها، بالارفتن هزينه و در نتيجه كاهش سودآوري حمل و نقل دريايي مالكين ناوگان دريايي ايران در خزر شده است، افزود: از سوي ديگر كشور روسيه بدليل رعايت مسائل ايمني، مجوز تردد كشتي هاي ۳۰بالاي سال در رود ولگا را صادر نمي كند، موضوعي كه محدوده و توان ترانزيت دريايي ايران را در حوزه خزر كاهش مي دهد.


بهزاد فر تصريح كرد: يه دليل موارد اظهار شده  بايد با ساخت كشتي هاي جديد اقدام لازم براي نوسازي و جايگزيني كشتي هاي موجود صورت گيرد، و مجموعه كشتي سازي شهداي هفتم آذر با طراحي كشتي آذرخش كه براساس ويژگيهاي منحصر بفرد درياي خزر طراحي شده، چنين برنامه اي را در دستور كار دارد.


وي با بيان اينكه در حال حاضر سفارش ساخت كشتي را دريافت كرده ايم، اضافه كرد: با اخذ مدارك و گواهينامه هاي لازم از مراجع ذي صلاح دريانوردي كشور، در سال ۹۴ شروع به توليد كشتي آذرخش خواهيم نمود و با ورود اين كشتي به عرصه كشتيراني تجاري ايران، انقلابي در صنعت حمل و نقل دريايي كشور در درياي خزر ايجاد مي شود.

گفتني است شركت كشتي سازي هفتم آذر طبق فرمان فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي تاسيس شده و براي نخستين ‌بار در شمال و جنوب ايران، اقدام به بازسازي و نوسازي كشتي هاي با تناژ بالا بدون استفاده از حوض خشك توسط بالشتك‌هاي هوا و با تكنولوژي داخلي درمحدوده منطقه آزاد انزلي نموده است .

ارسال نظر