کد خبر: ۲۰۸۷۶
تعداد بازدید: ۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

بازديد از منطقه عملياتي خزر

به گزارش مارین نیوز، معاون سازمان حفاظت محيط زيست كشور و مديرHSE  شركت ملي نفت ايران از منطقه عملياتي خزر بازديد نمودند.

بر اساس اين گزارش نمايندگان اداره HSE شركت هاي نفت خزر و دیگر شرکت های نفتی همجوار به معرفي شركت هاي متبوع خود پرداخته و گزارشي از حوزه فعاليت شركت و ليست تجهيزات و توانمندي هاي موجود در خصوص مسائل زيست محيطي مرتبط با دريا ارائه نمودند.

رزمي مدير HSE شركت ملي نفت ايران در جلسه ای که به همین منظور در سالن جلسات منطقه عملیاتی خزر برگزار شده بود افزود: لزوم ارائه و بیان توانمندي هاي شركت هاي نفتي حوزه شمال به منظور بهره گیری از این ظرفیت ها در شرایط بحران بسیار مهم است.

وی در خصوص آمادگي شركت هاي نفتي منطقه شمال کشور در مواجهه با شرایط بحران خاطر نشان كرد: با توجه به پيگيري هاي قبلي سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص برگزاري همايش بين المللي زيست محيطي كشورهاي حوزه دريايي خزر كه در ارديبهشت ماه سال آينده برگزار می گردد فرصت مناسبي به لحاظ نمايش توانمندي هاي حفاظت از محيط زيست درياي خزر فراهم شده است كه در اين بين شركت ملي نفت ايران و شركت هاي تابعه مستقر در این حوزه آمادگي همكاري هاي لازم را دارند.

اين گزارش مي افزايد پروین فرشچی معاون سازمان حفاظت محيط زيست كشور ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر و دیگر شرکت های فعال در آن حوزه، از ایجاد بسترهای لازم و توانمندی های کشور در این خطه به منظور مقابله با شرایط بحران ابراز خرسندی نمود.

در ادامه این جلسه مدیر اداره HSE شركت نفت خزر ضمن تشریح فعاليت ها و ماموريت این شرکت در دریای خزر و سه استان شمالی، به ارائه فهرستي از توانمندي هاي این شركت به منظور مقابله و جمع آوري آلودگي هاي نفتی احتمالی با بهره گيري از تجهیزات بوم و اسکیمر پرداخت.

شایان ذکر است در اردیبهشت ماه امسال مانور ' پاکسازی و بهسازی دریای خزر از آلودگی های احتمالی مواد نفتی' طی دو روز در منطقه گمیشان استان گلستان برگزار گردید.

ارسال نظر