کد خبر: ۲۰۹۲۸
تعداد بازدید: ۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

سرمایه گذاری وسیع کشورهای حاشیه خزر در این دریا

اعضای هيئت مديره و مديران ارشد اين شركت از منطقه عملياتي خزر، سكوي ايران اميركبير و اراضی مربوط به سايت صنعتي و پشتيباني غرب خزر ( رودسر ) بازديد نمودند.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت خزر، آخرين جلسه هيئت مديره شركت نفت خزر در سال 93 با هدف بررسی فعالیت های انجام شده در سال جاری و اهداف و برنامه های آتی شرکت برگزار شد.

علي اصولي مدير عامل شركت نفت خزر با ارائه گزارشی آماری- تحلیلی از فعالیت های نفتی كشورهاي همسايه حوزه خزر و دیگر كشورهاي صاحب تكنولوژي در آبهاي عميق افزود: آمارها و گزارشات نشان می دهد فعالیت های کشورهای همسایه خزر در بخش خشکی و فراساحل با شتاب در حال انجام می باشد و به رغم بحران کاهش بهای نفت در سال گذشته، سرمایه گذاری های زیادی در بخش های بالادستی در این کشورها صورت پذیرفته است. وي با تاكيد بر لزوم تداوم فعاليت هاي اكتشافي در درياي خزر و استان های ساحلي افزود: توسعه فعالیت های اکتشافی در خطه شمال کشور بسيار پر اهميت است چرا که علاوه بر دستیابی به دانش حفاری در آبهای عمیق دریای خزر، منجر به فعال شدن صنایع فراساحل نیز خواهد شد. طراحی، ساخت و بهره برداری از سکوی نیمه شناور ایران امیرکبیر و سه شناور چند منظوره با ویژگی های منحصر به فرد به دست متخصصان داخلی در شمال کشور گواه این ادعاست.

اصولي با اشاره به بخشنامه های اخير در حوزه HSE  مبنی بر رعايت مسائل ايمني در فعالیتهای عملیاتی نیز اظهار داشت: شركت نفت خزر با توجه به شرایط خاص عملیات و جغرافیای خزر، هم به لحاظ تردد شناورها و هم انجام عملیات حفاری ملزم به اخذ گواهینامه های IMO و رعایت کلیه اصول ایمنی و زيست محیطی می باشد و پیوسته این موارد را مورد توجه قرار داده است.

شايان ذكر است، اعضاء هيئت مديره شركت نفت خزر ضمن بازديد از بخش هاي مختلف منطقه عملياتي خزر، سكوي ايران اميركبير و اراضی مربوط به سايت صنعتي و پشتيباني غرب خزر (رودسر) از فعالیت های شركت در نقاط عملیاتی بازدید نمودند و با حضور در جلسه هم اندیشی مدیران، برگزاري مستمر این جلسات را در فضاي صميمي و همسو با اهداف و برنامه هاي شركت نفت خزر مورد تحسين قرار دادند.

ارسال نظر