تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۲۱۰۵۲
تعداد بازدید: ۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

بندرخرمشهر میزبان بیش از 175هزار مسافر در نوروز 94

در طول ایام نوروز 94، بندرخرمشهر میزبان بیش از 175 هزار نفر از میهمانان نوروزی و گردشگران دریایی

 به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، در 15 روز ابتدای سال جاری، بیش از 175 هزار میهمان نوروزی از بندرخرمشهر و رودخانه های کارون و اروند بازدید کردند که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد 25 درصدی را نشان می دهد.

ساختمان قدیمی بندرخرمشهر، جاذبه های دریایی، اسکله ها و تجهیزات دریایی و بندری، پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس و محل تلاقی رودخانه های اروند و کارون از جمله محل های بازدید میهمانان نوروزی در بندرخرمشهر بوده است.

از این تعداد بازدید، بیش از 115 هزار نفر از هموطنان با استفاده از قایق های تفریحی، شناورهای مسافری و لندینگ کرافت به گردشگری دریایی پرداخته و از خدمات ایمنی و نجات دریایی بندرخرمشهر نیز بهره بردند.

براساس تمهیدات صورت گرفته از سوی بندرخرمشهر و اطلاع رسانی گسترده در خصوص توجه به نکات ایمنی و دریایی در سواحل کارون و اروند و رعایت آن از سوی مسافران نوروزی و همچنین حضور تیم تجسس و نجات دریایی در قالب شناورهای ناجی4، سار2، قایق تندروی جستجو و نجات و قایق 'جی می نی' و توزیع جلیقه نجات، خوشبختانه هیچ گونه حادثه دریایی در حوزه استحفاظی این اداره کل رخ نداد.

گفتنی است در سنوات گذشته به دلیل بی احتیاطی مسافران و قایقرانان، تعدادی از هموطنان در رودخانه کارون سقوط کردند که توسط گشت های جستجو و نجات دریایی بندرخرمشهر نجات یافتند.

ارسال نظر