تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۲۱۳۴۵
تعداد بازدید: ۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

‌جمع آوری تورهای زیرآبی از تالاب انزلی

صدها رشته تور زیرآبی از مناطق حفاظت شده تالاب انزلی جمع‌آوری شد.

به گزارش مارین نیوز، کیوان عباسی پژوهشگر پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های داخلی کشور، با بیان اینکه تالاب انزلی جلوه‌ای ویژه از منابع آبی محسوب شده و دارای اهمیت‌های متعددی نظیر تقلیل ورود آلاینده‌ها به دریا، زیستگاه پرندگان، حفظ تنوع ژنتیکی، اکوتوریسم و ... است، گفت: از نظر شیلات نیز اصلی‌ترین منبع بازسازی ذخایر ماهیان مهاجر دریای خزر و چراگاه و پرورشگاه ماهیان دریایی، مصبی و مهاجر بوده و بعنوان زیستگاه اختصاصی گونه‌های خاص ماهیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: مطالعات زیادی بر روی بیش از 50 هزار نمونه ماهی صید شده با دستگاه صید الکتریکی، تور پرتابی، لاکش و پره از تالاب انزلی و رودخانه‌های ورودی آن انجام شده و شناسایی گونه‌ای، مناطق پراکنش، فراوانی و برخی از خصوصیات زیستی ماهیان آن مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در یک جمع‌بندی می‌توان گفت تاکنون 62 گونه ماهی از حوضه تالاب انزلی گزارش شده که چنین وضعیتی در هیچ اکوسیستم دیگر ایران دیده نمی‌شود، بنابراین ضروری است تا مسئولین ذیربط حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی را با نهایت دقت و جدیت دنبال کنند تا بتوان همچنان تالاب انزلی را زیباترین، متنوع‌ترین و با ارزش‌ترین تالاب ایران به حساب آورد.

طرح ویژه حفاظت از تالاب انزلی با آغاز فصل تخم ریزی آبزیان اجرا شد

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با آغاز فصل تخم ریزی آبزیان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری پاسگاه سرمحیط بانی سلکه در راستای پیشگیری از تخلفات صید و صیادی در مناطق حفاظت شده تالاب انزلی اقدام به پاکسازی و جمع‌آوری صدها رشته تورزیرآبی و 25 دستگاه لاکش کردند.

با توجه به لزوم حراست و پاکسازی مناطق حفاظت شده تالاب بین‌المللی انزلی برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای عملیات در روزهای آتی به فوریت به انجام خواهد رسید.

ارسال نظر