کد خبر: ۲۱۴۴۰
تعداد بازدید: ۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

استقبال دبیرکل IMO از گسترش همکاری با ایران

دکتر پروین فرشچی، معاون دریایی سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و 'کوجی سیکیمزو'، دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) روز چهارشنبه در جریان دیدارشان در لندن، بر گسترش همکاری ها میان تهران و 'آیمو' تاکید کردند.

به گزارش مارین نیوز، دکتر فرشچی در این دیدار با اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و اهتمام در حفظ محیط زیست دریایی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، بر تحقق موثر همکاری های منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

معاون دریایی سازمان محیط زیست گفت: مناطق ویژه دریایی در خلیج فارس و دریای عمان از ارزش زیست محیطی بالایی برخوردار بوده و دارای اهمیت ژئوپلتیک خاصی است.

وی با اشاره به فعالیت های سازمان محیط زیست و تلاش های سازمان بنادر و دریانوردی در حفظ محیط زیست دریایی، بر تداوم همکاری ها و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آیمو بویژه در زمینه اجرای موثر کنوانسیون لندن برای مدیریت دفع مواد زاید در دریا و همچنین کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها تاکید کرد.

'کوجی سیکیمزو' با استقبال از خواست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران، بر تحقق بیش از پیش همکاری های آیمو با ایران، گفت: ایران می تواند نقش مهمی در تشویق کشورهای منطقه دریای خزر و خلیج فارس برای تصویب و اجرای کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کنوانسیون لندن برای حفظ محیط زیست دریایی، از تصمیم ایران برای فعالیت بیشتر در این زمینه، به عنوان گامی موثر در منطقه دریایی نام برد.

سیکیمزو همچنین آمادگی آیمو را برای برگزاری سمینارهای پژوهشی و آموزشی و کارگاه های کاربردی و آموزشی در ایران و در منطقه اعلام کرد.

در این جلسه ، ماندانا منصوریان، معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آیمو و محمدرضا قادری، مدیر کل نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشومان حضور داشتند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الالال
|
Russian Federation
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
  سیکیمزو که رفتنی است. بهتر است با فرد جدید هماهنگی شود
ارسال نظر