کد خبر: ۲۱۷۶۵
تعداد بازدید: ۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

مشارکت نفت خزر در مانور جستجو و نجات دريايي و مقابله با آلودگي نفتي

مانور ملي منطقه اي جستجو و نجات دريايي و مقابله با آلودگي احتمالی نفتي در بندر انزلی برگزار شد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومي شركت نفت خزر، مانور ملي منطقه اي جستجو و نجات دريايي و مقابله با آلودگي احتمالی نفتي در منطقه دريایي بندر انزلي روز سه شنبه مورخ 26 خرداد ماه 94 با مشاركت سازمان ها و و ارگانهای شمال کشور به همراه نمایندگان کشورهای همسایه خزر  (آذربایجان، ترکمنستان و ارمنستان) در بندر انزلي برگزار شد.

بر اساس این گزارش هدف از اجرای مانور،  ارزیابی سطح توان عملیاتی و اجرایی شرکت ها و سازمانهای مستقر در شمال کشور به منظور اجرای عملیات جستجو و نجات دریایی و همچنین بهره گیری از تکنولوژی و تجهیزات موجود اعلام گردید.

شركت نفت خزر به عنوان عهده دار مسئوليت خطير اكتشاف و صيانت از منابع هيدرو كربني در حوزه شمالي كشور در دریای خزر و سه استان گلستان، گیلان و مازندران، با هدف ارتقا آمادگي واكنش در شرايط اضطراري و بالا بردن سرعت عمل و مهارت گروه هاي عملياتي در مقابله با آلودگی های احتمالي نفتي در دریا در این مانور مشارکت نمود.

اين گزارش می افزايد، در این مانور مشترك تمامي اهداف از پيش تعيين شده از جمله عمليات جستجو و نجات، پشتيباني و لجستيك هوایی و همچنین اطفا حریق هوایی توسط بالگرد به خوبی محقق گردید.

شایان ذکر است در این مانور اداره HSE شرکت نفت خزر، واحد حراست و منطقه عملیاتی خزر در اجرای این مانور نقش موثری ایفا نمودند همچنین کارشناسان اداره کلHSE وزارت نفت و مدیر HSE شركت ملی نفت ایران از نزدیک شاهد اجرای این مانور بودند.

ارسال نظر