کد خبر: ۲۲۲۶۵
تعداد بازدید: ۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

سكوي امير كبير و شناورهاي كاسپين با تكنولوژي روز دنيا توسط متخصصان داخلی ساخته شده است

مشاور وزير و مدير كل بازرسي وزارت نفت : صنعت نفت بايد از تجارب متخصصان شركت نفت خزر در حوزه آبهاي عميق بهره مند گردد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومي شركت نفت خزر، مشاور وزير و مدير كل بازرسي وزارت نفت به همراه تعدادی از معاونین و روسای بازرسي چهار شركت اصلي وزارت نفت از بخش هاي مختلف منطقه عملياتي خزر بازديد نمودند .

سيد رحيم عقيق با بيان اينکه نگاه ها بايد به خزر صنعتي معطوف شود، افزود: كشف نفت در درياي خزر و دستيابي به دانش حفاري در آبهاي عميق افتخاري است براي كشور و صنعت نفت كه به همت نيروهاي متخصص و كارآمد شركت نفت خزر و با اتکال به خداوند بدست آمده است.

مشاور وزير و مدير كل بازرسي وزارت نفت با اشاره به حوزه فعاليت شركت نفت خزر در آبهاي عميق و تجربه محدود صنعت نفت در اين بخش اظهار داشت: صنعت نفت باید با یک برنامه ریزی صحیح از تجربيات بدست آمده و اطلاعات مهندسان و كارشناسان اين شركت در حوزه آبهاي عميق بهره مند گرديده و با تبادل دانش شركت نفت خزر را در جهت پيشبرد اهداف بلند مدت همراهي نمايند.

وي با اشاره به حوزه کاری شرکت نفت خزر در آبهای عمیق دریای خزر به عنوان تنها شرکت نفتی فعال در سطح صنعت نفت ایران، مدیریت و مستندسازی دانش و تجربیات کسب شده را براي آيندگان به لحاظ نوپا بودن فعالیت های صنعت نفت در این عرضه بسیار ضروری دانست. همچنين نگرش مثبت مديران ارشد صنعت نفت نسبت به فعاليت هاي شركت نفت خزر در آبهاي عميق درياي خزر را مرهون تلاش چندين ساله متخصصان خدوم اين شركت دانست .

فرهنگ خطيبي معاون مدير عامل شركت نفت خزر نیز ضمن تشکر از حضور هیات بازرسي در منطقه عملياتي خزر افزود: بخشی از ماموریت محول شده به شرکت نفت خزر انجام عملیات اکتشاف، توسعه و تولید در درياي خزر و استانهاي شمالي مي باشد که برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت کشور  در 20 ارديبهشت 1391 موفق به دستيابي به منابع هيدروکربنی در اعماق خزر شد. دستيابی به دانش حفاری در آبهای عميق از مهمترين دستاوردهای اين شرکت بوده  و علاوه بر فعالیت های فراساحلی در حال حاضر مشغول مراحل آماده سازي حفاري اكتشافي در استان گلستان هستیم .

خطيبي در پايان با تاكيد بر توانمندي پيمانكاران داخلي در ساخت پروژه هاي ملي افزود: سكوي نيمه شناور امير كبير و شناورهاي چند منظوره كاسپين 1، 2 و 3 كه وظيفه پشتيباني از سكو را بر عهده دارند با تكنولوژي روز دنيا توسط متخصصان داخلی ساخته شده است .

در بخشی از این جلسه توضیحات کامل در خصوص مراحل ساخت و عملکرد سكوي نيمه شناور ايران اميركبير و شناورهاي چند منظوره و لنگر انداز كاسپين توسط مهندس کمالیان مدیر بخش مهندسی و ساختمان شرکت نفت خزر ارائه گردید .

شایان ذکر است بازدید کنندگان از بخش های مختلف منطقه عملیاتی بازديد نمودند و توضیحات لازم در هر بخش توسط کارشناسان مربوط ارائه گردید .

#

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ف
|
Russian Federation
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
  نشان که نمیدید چرا نظر بدیم
سعید بهبد
|
Russian Federation
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
  دوست عزیز اگر به شخص خاصی اشاره و اهانت نشود و پیرامون مسائل، بحث و گفتمان و اعلام نظر شود حتما نشان داده خواهد شد. با تشکر از شما
msm
|
Russian Federation
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
0
0
  با سلام و احترام،حتما جناب آقای خطیبی مدیرعامل محترم شرکت نفت از این مطلع هستند که سکو و شناورهای یاد شده توسط شرکت کشتی سازی صدرا ساخته شده که فعلا بعلت نداشتن پروژه با مشکلات تاخیر چند ماهه حقوقی برخوردارند و از حداقل ها محروم. از همین جا ضمن تشکر از مسئولین قدیم و حاضر تقاضا مندیم یک یا چند پروژه به کارخانه کشتی سازی نکا جهت ساخت ارائه شود تا کارگران فنی،مصمم و توانای کارخانه جهت امرار معاش بجای ساخت سکو و کشتی و افتخار آفرینی برای کشور بسمت مسافرکشی و سیگارفروشی روی نیاورند.باسپاس
ارسال نظر