کد خبر: ۲۲۲۸۳
تعداد بازدید: ۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

نخستين نشست هم انديشی و خبری هفدهمين همايش و نمايشگاه بين المللی صنايع دريايی ايران برگزار شد

نخستين نشست هم انديشی کميته اطلاع رسانی و خبری هفدهمين همايش و نمايشگاه بين المللی صنايع دريايی و دريانوردی با مديران روابط عمومی ارگان‌های دريايی کشور روز يکشنبه 15 شهريور ماه 94 در محل انجمن مهندسی دريايی ايران برگزار شد.

به گزارش مارین نیوز، در اين نشست مديران روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسيسات دريايی ايران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرارگاه سازندگی خاتم الانبياء(ص)، موسسه رده‌بندی ايرانيان، سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران، سازمان بنادر و دريانوردی، پژوهشگاه ملی اقيانوس‌شناسی و علوم جوی، شرکت نفت خزر، سازمان شيلات ايران، صنايع فراساحل (صف)، شرکت کشتيرانی بنياد، شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران و شرکت ملی نفتکش ايران حضور داشتند و در خصوص روند اطلاع رسانی و اقدامات ستاد خبری همايش صنايع دريايی بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر عباس نوبختی، دبير هفدهمين همايش صنايع دريايی در ابتدای اين جلسه با تبيين وظايف کميته‌های تخصصی همايش، همکاری اعضای حقوقی انجمن مهندسی دريايی را در اطلاع رسانی هرچه بهتر اين همايش، بسيار اثر بخش ارزيابی کرد و گفت: اعتبار انجمن مهندسی دريايی به اعضای آن است. از اين رو، همکاری و همياری اعضا با کميته اطلاع رسانی و خبری در پر رنگ کردن اهداف اين همايش ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: بايد تلاش کرد با برگزاری اين همايش چالش‌ها و مشکلاتی که موجب عدم توسعه يافتگی صنايع دريايی کشور شده است مورد بحث قرار گرفته و راهکارهای رفع موانع موجود بررسی و ارائه شود. همچنين در اين همايش سعی بر آن خواهد بود تا بندهای دريايی برنامه ششم توسعه پر رنگ‌تر ديده شود.

نوبختی ادامه داد: امسال، به همت اعضای ستاد اجرايي همايش و نمايشگاه صنايع دريايی تلاش شده است تا ابعاد بين المللی همايش، نسبت به سال‌های گذشته گسترش يابد؛ به ويژه در شرايط جديد سياسی کشور، فرصت مناسبی است تا بتوان بسترهای لازم برای حضور شرکت‌های خارجی را فراهم کرد. وی با بيان اينکه انجمن مهندسی دريايی تريبون جامعه دريايی کشور محسوب می شود، گفت: آرزوهای فعالان اين صنعت بايد با همکاری و همياری يکديگر در سال‌های آينده محقق شود.

در اين نشست همچنين مهندس اکبر فلاحتی‌آذر مدیر ستاد اجرايی، دکتر بهاره کامران زاد دبير علمی، دکتر فاطمه حاجی ولی دبير کارگاه‌های آموزشی و آقای مجيد ايزدخواه مسئول اجرايی نمايشگاه بين المللی صنايع دريايی و دريانوردی حضور داشتند و به ارائه برنامه ها و فعاليت‌های خود در جريان همايش پرداختند.

ارسال نظر