تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۰۶۰
تعداد بازدید: ۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

پوشش بیمه برای همه کشتی‌ها / وجود 4 هزار و 700 فروند کشتی چوبی در ایران

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران از پوشش بیمه گروهی کشتی های چوبی و فلزی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده کلیه کشتی های چوبی و فلزی تحت پوشش بیمه ای در مقابل آلودگی دریا قرار می گیرند.

به گزارش مارین نیوز، حسن تیمورتاش در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه آلودگی های کشتی ها یکی از مباحث مهم زیست محیطی است، اظهار کرد: بخشنامه هایی برای مالکان کشتی ارسال و تاکید شده بر اساس کنوانسیون های بین المللی مباحث زیست محیطی تا حد ممکن رعایت شود.

وی افزود: اگرچه مباحث زیست محیطی از سوی بازرسان سازمان بنادر و دریانوردی تحت کنترل است اما ما هم از مالکان کشتی درخواست می کنیم که مباحث زیست محیطی را به شدت کنترل کنند.

تیمورتاش از پوشش بیمه ای گروهی کشتی های چوبی و فلزی خبر داد و گفت: اخیرا با اتحادیه حمل و نقل واحدهای چوبی مکاتباتی انجام دادیم تا بتوانیم کشتی های چوبی و فلزی را که در منطقه تردد دارند، تحت پوشش بیمه ای در مقابل آلودگی دریا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حدود 250 فروند کشتی ایرانی در منطقه خلیج فارس دریانوردی می کنند، گفت: در حال حاضر حدود 4 هزار و 700 فروند کشتی چوبی در ایران وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به یادداشت تفاهم ریاض گفت: اخیرا کشورهای عربی یادداشتی تفاهمی بین خود منعقد کردند که به ریاض MOU لقب گرفته است و بر اساس کنوانسیون های بین المللی باید کشورهای منطقه عضو آن شوند.

وی افزود: در حال حاضر 9 یادداشت تفاهم در سراسر دنیا به امضا رسیده که ریاض MOU آخرین یادداشت تفاهمی است که در منطقه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ایران عضو یادداشت تفاهم ریاض نشده است، گفت: در حال حاضر ایران عضو یادداشت تفاهم اقیانوس هند است اما لازم است تابعیت ریاض MOU را هم داشته باشد.

تیمورتاش با تاکید بر لزوم انعقاد یادداشت تفاهم دریای خزر، گفت: باید کشورهای حاشیه دریای خزر یادداشت تفاهم داشته باشند تا بر اساس موازین آن مباحث زیست محیطی رعایت شود، زیرا آلودگی دریای خزر به عنوان دریای مظلوم بویژه تالاب انزلی که یکی از موضوعات مهم زیست محیطی است باید برطرف شود.

منبع : تین نیوز

ارسال نظر