کد خبر: ۳۰۰۹۲
تعداد بازدید: ۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

انعقاد قرارداد راهبري شناورهاي کاسپين با شرکت حفاري شمال

قرارداد راهبري شناورهاي کاسپين ١، ٢ و ٣ شرکت نفت خزر با شرکت حفاري شمال منعقد شد.




به گزارش مارین نیوز، علي اصولي، مدير عامل شرکت نفت خزر، در اين زمينه اظهار داشت: ناوگان دريايي شناورهاي چند منظوره لنگرانداز کاسپين با توجه به ويژگي‌هاي منحصر به فرد آن به لحاظ عملکرد، راهبري و نگهداشت براي شرکت ملي نفت ايران و شرکت نفت خزر از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
علي اصولي تأکيد کرد: انتظار مي‌رود شرکت پيمانکار با در نظر گرفتن اهميت موضوع، تمامي توان خود را براي اجراي هرچه بهتر قرارداد به کار گيرد.
سيد عزت‌اله حجازي، مدير عامل شرکت حفاري شمال، نيز در اين جلسه عنوان کرد: پيمانکار بازوي اجرايي کارفرماست و ما تمام تلاشمان را در جهت تحقق اهداف تعيين شده توسط شرکت نفت خزر به کار خواهيم بست.
بر اساس اين گزارش، شناورهاي پشتيباني و چند منظوره کاسپين با توجه به توان کششي بالغ بر ۱۶۰ تن و توان ۱۶ هزار اسب بخار به منظور انجام عمليات جابجايي و لنگراندازي سکوي نيمه شناور ايران اميرکبير در آب‌هاي عميق درياي خزر در نوع خود بي‌نظير است. اين شناورها داراي قابليت يدک کردن، حمل لنگر، لنگراندازي و جمع‌آوري لنگرهاي سکوي حفاري نيمه شناور از دريا و همچنين حمل سوخت، انواع لوله و تجهيزات حفاري بوده و مجهز به سيستم مقابله با آتش هستند. شناورهاي کاسپين قادرند در شرايط نامساعد جوي نيز عمليات پشتياني را انجام دهند. در اين بين، شناور کاسپين ۳ ضمن دارا بودن ويژگي‌هاي شناورهاي ۱ و داراي ويژگي‌هاي خاص ديگري شامل عرشه هليکوپتر، جرثقيل پاشنه و Moon Pool براي انجام عمليات سرچاهي است.

منبع : خبرگزاری موج

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میثم محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
بنده افسرمهندس الکترونیک و دارای بالاترین مدرک الکترونیک دریایی نامحدود وسابقه هشت سال کار دریایی اهل و ساکن شهر ساری هستم. به مدت دوسال بروی شناورهای کاسپین اشتغال داشتم و متاسفانه بعد اینکه شرکت حفاری منینگ این شناورها رو گرفته از سیستم خارج شدم در صورتیکه تو این دو سال بهترین عملکرد رو داشتم البته رزومه کاری ام موجوده و مورد تایید سرمهندسین و فرمانده های وقت میباشد. متاسفانه با اینکه بنده بومی بوده و مدارکم از خیلی های دیگه که اکثرا بازنشسته و از استان های دیگه هستن بالاتره الان یکساله که جایی تو این شناورا ندارم و با توجه به شرایط سخت زندگی و بیماری مادرم مجبورم برای کار به جنوب برم خیلی بهم قول دادن امروز فردا کردن ولی نشد که نشد در حال حاضر سه نفر که از استان های دیگه هستن بازنشته ان و حقوق ثابت دارن باز اینجا مشغولن و دو سه نفر دیگه هم هستن که مدرک دریایی ندارن دارن کار میکنن ولی بنده با مدرک اکادمیک و بالاترین مدرک الکترونیک دریایی و تمامی مدارک جانبی پیشرفته یکساله که هیچ جایی در سیستم ندارم. از مسئولین مربوطه تقاضای رسیدگی دارم تا واقعا حق به حق دار برسه سوالم از مسئول مربوطه اینه که ایا اگه این شرکت تو استان گیلان بود میزاشتن سه تا مازندرانی اونجا کار کنن و یه گیلانی که مدارکش کامله بیکار باشه یا حتی استان های جنوبی؟ طبق قانون اولویت با بومی هایی که البته مدرک و تخصص داشته باشن. با تشکر لطفا به گوش مسئولین برسه 09112549878 شماره تماسمم گزاشتم تا دیگه ای بهانه ای نباشه.
ارسال نظر