کد خبر: ۳۰۱۵۰
تعداد بازدید: ۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

دور جدید فعالیتهای اکتشافی در خزر با سکو ساخت داخل امیرکبیر، آغاز می شود

دور جدید فعالیتهای اکتشافی در یک بلوک هیدروکربوری دریای خزر با جابجایی سکوی نیمه شناور حفاری امیر کبیر بزودی آغاز می شود.

به گزارش مارین نیوز، با تصمیم هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران دور جدید فعالیت اکتشافی در یک بلوک هیدروکربوری در دریای خزر با جابجایی سکوی نیمه شناور حفاری امیرکبیر در آینده ای نزدیک آغاز می شود.

دستور آغاز فعالیتهای حفاری در یک بلوک جدید اکتشافی در دریای خزر، تیر ماه امسال در نشست ویژه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مسئولان برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت و مدیران شرکت نفت خزر صادر شد و براساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، این تصمیم در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

در شرایط فعلی آخرین مراحل تعمیرات اساسی و دوره‌ای سکوی نیمه شناور امیرکبیر و سه فروند شناور یدک کش و پشتیبانی این سکوی بزرگ حفاری در حال انجام است و پیش بینی می‌شود بزودی عملیات جابجایی سکوی امیرکبیر در دریای خزر انجام شود.

مطابق برنامه شرکت نفت خزر قرار است پس از انجام جابجایی سکوی نیمه شناور حفاری امیرکبیر در آبهای عمیق دریای خزر، این سکوی عظیم نفتی در بلوک هشت اکتشافی مشغول به فعالیت شود.

علی اصولی مدیر عامل شرکت نفت خزر نیز چندی پیش با تاکید بر این که در شرائط فعلی هیچگونه مشکلی برای از سرگیری فعالیتهای اکتشافی ایران در دریای خزر توسط سکوی امیرکبیر وجود ندارد، تاکید کرد: با انجام حفاری چاههای جدید اکتشافی، احتمال کشف ذخایر هیدروکربوری جدید در حوزه دریای خزر دور از ذهن نخواهد بود.

منبع : خبرگزاری شانا

ارسال نظر