تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۲۱۹
تعداد بازدید: ۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

ساخت اسکله های غیرقانونی در حاشیه تالاب انزلی پیگیری می شود

ساخت اسکله های قایقرانی در حاشیه تالاب انزلی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در جلسات کمیته فنی گردشگری دریایی استان در دست پیگیری است.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: با توجه به اینکه فعالیت قایق های تفریحی در تالاب بین المللی انزلی پس از اتمام تعطیلات همچنان ادامه دارد، لذا ساماندهی و نظارت بر عملکرد آنها به عنوان یکی از محورهای مهم اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان محسوب می شود.

رضا علیزاده خاطرنشان ساخت: در این راستا آموزش و هدایت صحیح قایقرانان در جهت خدمات رسانی مناسب و استاندارد به گردشگران ورودی به تالاب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی یادآور شد: همچنین نظارت بر نرخ قایق های تفریحی در مسیرهای مختلف تالاب انزلی همچون ماه های گذشته نیز ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در استان گیلان یکی از دغدغه های جدی مقامات استان گیلان به ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بحث گردشگری تالاب بین المللی انزلی را ساخت و ساز شبه اسکله های متعدد و نیز واحدهای خدماتی در حاشیه تالاب برای سرویس دهی به گردشگران عنوان کرد.

علیزاده اعلام کرد: مسئولان اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان خواستار اخذ مجوزهای لازم و نظارت این اداره کل بر ساخت و سازهای اینچنینی در حاشیه تالاب بین المللی انزلی هستند.

وی گفت: به همین منظور در نظر داریم این مهم را در کمیته فنی گردشگری دریایی پیگیری و تصمیمات لازم را در این خصوص اخذ کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اظهار داشت: امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات مربوطه با وجود اسکله های غیر قانونی برطرف شود تا بتوانیم گردشگری تالاب را به صورت نظام مند مدیریت کنیم.

وی اذعان داشت: تالاب بین المللی انزلی به عنوان یکی از پتانسیل های مهم گردشگری استان گیلان محسوب می شود و هر ساله بخش زیادی از گردشگران ورودی به استان از این تالاب دیدن می کنند بنابراین توجه دولت به چگونگی بهره برداری از این تالاب از طریق نظارت توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و نیز سازمان حفاظت محیط زیست همواره انجام می شود.

به گفته علیزاده، در همین راستا بهره برداری از ظرفیت های گردشگری تالاب انزلی هم اکنون کاملاً مبتنی بر رعایت موازین زیست محیطی تعیین شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور صورت می گیرد.

وی یادآور شد: همچنین به منظور تحقق بهره برداری پایدار از تالاب انزلی از مشارکت جوامع محلی نیز در راستای حفاظت از تالاب انزلی در کنار توسعه اکوتوریسم بهره مند می شویم.

وی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: همچنین افزایش خدمات رسانی مناسب به گردشگران نیز به عنوان اولویت مهم دیگر اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مطرح است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به وجود تنها رستوران آبی استان گیلان در وسط تالاب انزلی با عنوان رستوران " نیلوفرآبی" اشاره کرد و گفت: گردشگران باید با استفاده از قایق به این رستوران رفته و از خدمات آن بهره مند شوند.

علیزاده در پایان خاطرنشان ساخت: سال گذشته نیز یک واحد خدماتی و اقامتی بسیار مدرن و مجهز تحت عنوان " بهشت تالاب" در حاشیه تالاب بین المللی انزلی به بهره برداری رسید که طی این مدت بسیار مورد استقبال گردشگران ورودی به تالاب نیز واقع شده است.

منبع : مانا

ارسال نظر