کد خبر: ۳۰۹۷۰
تعداد بازدید: ۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

ضرورت فراخوان بخش خصوصی در توسعه سواحل مکران

نماینده مردم میناب،‌ رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد گفت: یکی از راه‌های رونق سواحل، تخصصی‌سازی عملکرد بنادر و گمرکات برای هدایت هوشمندانه کالاها برای واردات است.
نماینده مردم میناب،‌ رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد گفت: یکی از راه‌های رونق سواحل، تخصصی‌سازی عملکرد بنادر و گمرکات برای هدایت هوشمندانه کالاها برای واردات است.
به گزارش مارین نیوز، سید عبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی در نشستی که امروز با حضور فعالان بخش خصوصی به منظور بررسی راه‌های توسعه بنادر شرق استان هرمزگان برگزار شد،‌ اظهار داشت: توسعه سواحل مکران به عنوان یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران و بر اساس تاکیدات هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، اهمیت فراوانی یافته است.
وی ادامه داد:‌ ظرفیت عظیم بهره‌مندی از سواحل ایران در دریای عمان، یک حرکت راهبردی برای توسعه و پیشرفت کشور است که از سوی بخش‎های مختلف دولت و همچنین از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با دقت در حال پیگیری است و به زودی دستاوردهای کلان توجه به این نقاط در اقتصاد ملی قابل مشاهده خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: نگاه دولت و مجلس در زمینه توجه به سواحل شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بسیار مثبت است تاکنون شاهد چندین نوبت سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرا و معاونین آنها به این منطقه بوده‌ایم به طور کلی، برنامه‌ریزی‌ها در زمینه ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در این مناطق با جدیت ادامه دارد.
هاشمی‌ابراهیمی با اشاره به امنیت و ثبات کلان در این منطقه با استقرار ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ اظهار داشت: زیربنای توسعه در هر منطقه‌ای ایجاد امنیت و اقتدار ملی است. ارتش با همکاری دیگر دستگاه‌های انتظامی و نظامی زمینه‌سازی در این باره را به خوبی انجام داده‌اند.
وی از جمله بهترین رویکردها برای رونق بنادر شرقی استان هرمزگان را تقسیم کار ملی در این زمینه به منظور تخصصی‌سازی عملکرد گمرکات و ایجاد مشوق‌های تجاری برای واردکنندگان و صادرکنندگان عنوان کرد و اظهار داشت: در این زمینه تاکنون دو جلسه در مجلس شورای اسلامی با مسئولین گمرک و وزارت اقتصاد و دارایی داشته‌ و امیدواریم برنامه جامع تخصصی‌سازی گمرکات کشور به اجرایی درآید تا مزیت‌های اقتصادی هر منطقه نیز شکوفا شوند.
نماینده مردم شرق هرمزگان با بیان اینکه تمرکز کلیه فعالیت‌های وارداتی و صادراتی کشور در یک یا دو بندر بر خلاف اصول پدافند غیرعامل و سبب تمرکزگرایی است، عنوان کرد: تقسیم کار در این زمینه، نه تنها موجب رونق بنادر کوچک و فعال شدن اشتغال‌زایی در این نقاط می‌شود؛ بلکه آبادانی شهرهای مختلف ساحلی و رشد جمعیت در آنها را نیز به‌دنبال خواهد داشت.
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان خواستار توسعه زیرساخت‌های راه و راه‌آهن به منظور بهره‌برداری هرچه بیشتر از سواحل مکران شد و گفت: ضروری است تا دولت در این زمینه با فراخوان بخش خصوصی، مزیت‌های کلان در این بخش را معرفی و امتیازات سرمایه‌گذاری در آنها را به صورت عمومی اعلام کند.


ارسال نظر