کد خبر: ۳۱۱۶۲
تعداد بازدید: ۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

زمان بهره برداری از سرمایه گذاری سنگین ایزوایکو در صنعت ساخت و تعمیر شناور فرا رسیده است

مدیرعامل شرکت کشتی سازی عظیم گسترش هرمز : مبنا بهره برداری از سایت عظیم گسترش هرمز، مشارکت بیشتر بخش خصوصی می باشد.
مدیرعامل شرکت کشتی سازی عظیم گسترش هرمز : مبنا بهره برداری از سایت عظیم گسترش هرمز، مشارکت بیشتر بخش خصوصی می باشد. 
به گزارش مارین نیوز، اسماعیل صادقی در خصوص شرکت عظیم گسترش هرمز گفت : این شرکت بزرگترین زیرساخت دریایی کشور می باشد که زمان بهره برداری از آن رسیده است. برای این مهم چهار فاز در نظر گرفته، فاز اول که فاز صفر نام دارد، بهره برداری در زمینه تعمیر کشتی بین 80 هزار تن تا 120 هزار تن می باشد که احتمالا پایان خرداد تا اوایل تیر ماه 95 محقق می شود. 
فاز بعدی یعنی فاز یک که تعمیر کشتی های 120 هزار تن تا 300 هزار تن است که VLCC و بقیه کشتی های غول پیکر را شامل می شود. 
فاز دو ساخت کشتی های متوسط می باشد به عبارتی زیر 120 هزار تن ظرفیت که در حوض نوسازی شده کار خواهد شد و نیاز است در این خصوص جرثقیل 1000 تنی عظیم گسترش راه اندازی شود. 
و آخرین فاز یعنی فاز سه که ساخت کشتی های VLCC ، LNG و بقیه کشتی های غول پیکر است که در حوزه ساخت انجام خواهد شد. 
وی افزود : این چهارفاز برنامه بهره برداری در آینده نزدیک و دراز مدت شرکت است، چون بحث تعمیرات در کوتاه مدت و میان مدت عملی می شود ولی بحث ساخت کشتی ها مخصوصا VLCC و LNG در برنامه دراز مدت چند ساله خواهد بود. 

صادقی گفت : مبنا بهره برداری از سایت عظیم گسترش، مشارکت بیشتر بخش خصوصی در بهره برداری می باشد. یعنی عظیم گسترش فعالیت های اجرایی را به طور مستقیم انجام نمی دهد و هدف این است که بستری ایجاد کنیم برای شرکت های کوچک و بزرگ منطقه ای و بین المللی تا بتوانند داخل مجموعه عظیم گسترش در کلیه فرایند ساخت و تعمیر کشتی حضور فعال داشته باشند. 
وی افزود : بنابراین ماموریت عظیم گسترش فعالیت در حوزه مارکتینگ، مدیریت و برنامه ریزی، زیست محیطی، HSE و ایمنی است و کل فعالیت اجرایی بنا است توسط شرکتهای توانمند داخلی و بین المللی انجام گیرد. 
صادقی در ادامه گفت : در خصوص بازاریابی مذاکراتی با شرکتهای معتبر دنیا در داخل و خارج کشور انجام شده است و در حال حاضر می خواهیم شراکت تجاری را با آنها آغاز کنیم. در یکی از تفاهم نامه ها مقرر گردیده ایزوایکو نماینده خدمات پس از فروش این شرکت کشتی سازی که تقریبا لیدر ساخت کشتی می باشد و خدمات گارانتی این شرکت توسط عظیم گسترش در خلیج فارس انجام شود. 
همچنین با شرکتهای اروپایی صحبتهایی خوبی نیز صورت پذیرفته که در این راستا با یک شرکت آلمانی که بزرگترین کشتی سازی در آلمان است تفاهم نامه ای امضاء و در حال پیگیری برای اجرا است. 

صادقی در خصوص سفر آقای رضاییان به ایتالیا گفت : تفاهمنامه با شرکتی ایتالیایی امضا شده و در این خصوص کارگروهی هم در ایزوایکو و هم در شرکت ایتالیایی تشکیل و مقرر گردیده بازدیدهای دو طرفه ای صورت گیرد و تا بعدا در مورد جزئیات وارد بحث شده تا تفاهم نامه تبدیل به قرار شود که امیدواریم در نهایت به بهره برداری از داک خشک منجر شود. این تفاهم نامه، انتقال دانش و تکنولوژی مهندسی و طراحی را به همراه خواهد داشت. این کشتی ساز ایتالیایی  فقط در زمینه کشتی های تجاری فعال نیست. در زمینه طراحی کشتی های خاص و کشتی بزرگ و همچنین کشتی های کروز که از تکنولوژی بالایی هم برخوردار است فعال هستند. 
وی در خصوص نحوه حضور شرکتهای داخلی در این قرارداد اظهار داشت: در این قراردادها بستری برای شرکتهای داخلی فراهم شده است و استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی پیش بینی شده است. شرکتها باید با نمایندگی از برند های معتبر دنیا در منطقه ویژه فعالیت نمایند. چارچوب این قرار داد بستری فراهم می کند برای انعقاد قرارداد طولانی مدت با شرکتهای داخلی امکاناتی که در اختیار آنها قرار می گیرد. 
(اطلاعیه ای در این خصوص از سایت مارین نیوز منعکس و علاقه مندان میتوانند در این خصوص اقدام نمایند. )

صادقی در خصوص تامین مالی پرژه ها نیز اعلام داشت : تامین منابع مالی مشکل اصلی این صنعت بوده، در کشورهای دیگر درصد بهره و سود بانکی پایین است و بسته های حمایتی خوبی برای ساخت و خرید ارائه می نمایند، خوشبختانه در ایران اخیرا صندوق توسعه ملی تسهیلاتی به کسانی که داخل کشور شناور سفارش بدهند، با سود مناسب و مدت 3 سال برای ساخت و 1 سال استراحت که بعد از آن در بازده 5 ساله بازپرداخت می گردد که توسط بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل تعیین شده است پرداخت می گردد. در این خصوص پروژه مشترکی هم با بخش خصوصی داخلی برای ساخت 5 فروند شناور حمل متانول در حال پیگیری است که مذاکرات اولیه آن انجام شده و در صورت نهایی شدن تامین منابع مالی، بزودی راه اندازی می شود. 
صادقی در خصوص همکاری شرکتهای حمل و نقل دریایی گفت : امیدواریم زیرساخت های عظیم گسترش که دولت سرمایه گذاری سنگینی در آن داشته است به گونه استفاده شود که بتوان از نظر قیمت، زمان و کیفیت بتوانیم با کشتی سازی های خارجی رقابت کنیم. اگر این اتفاق بیافتد مطمئنا برای خطوط کشتیرانی هم انگیزه برای سفارش به داخل ایجاد می شود. اما بین اینکه کدامیک، کشتی ساز یا کشتیران باید قدم اول را بردارند، نیاز است در این زمان و با این شرایط که پسا تحریم برای کشورمان بوجود آورده به ما اعتماد نمایند. 
صادقی در خصوص تعمیرات و استفاده از حوض های خشک گفت : با توجه به سودآوری و بازار مناسب تعمیرات، امیدواریم بتوانیم از تمام برندهای برتر دنیا در داخل عظیم گسترش نمایندگی هایی داشته باشم البته با مشارکت و همکاری بخش خصوصی، تا بتوانیم تعمیر موتورهای اصلی کشتی را داشته باشیم، بازسازی و تعمیرات موتورهای اصلی، دیزل ژنراتور دریایی، تعمیر و بازسازی انواع پمپ ها و شیرآلات، تابلوهای برق و سیستم های آن، اتوماسیون دستگاهها، کالیبراسیون وسایل و تجهیزات کنترلی و ... را داخل مجموعه انجام بدهیم و در بازاری که در این منطقه ایجاد می شود شروع به فعالیت کنیم و دیگر به کشورهای دیگر در این خصوص به ویژه حاشیه خلیج فارس وابستگی نداشته باشیم. 
صادقی در پایان افزود : شرکت عظیم گسترش هر شخص نظر و یا پیشنهادی داشته باشد استقبال و از تمام متخصصان جهت همکاری دعوت بعمل می آورد. این مجموعه با تمام توان خود پشتیبان تمامی صنعت گران مرتبط با کشتیرانی و صنایع دریایی است  و امیدواریم همه فعالان در این امر مشارکت داشته باشند. ایزوایکو همواره پیشرو ساخت و تعمیر است و این توانمندی را دارد حامی مسیر ترقی و پیشرفت در این زمینه باشد.
 لذا از رسانه ها انتظار داریم فضایی را فراهم کنند تا بین شرکتهای دریایی هم افزایی ایجاد و شاهد رشد همه جانبه و همه گیر در شرکت های فعال در بخش دریا باشیم. 



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
سعید بهبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
اطلاعیه
http://marinenews.ir/fa/news/31163
امیر میرزایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
اره بازدید های مشترک خیلی خوبه ، ما هزینه بازدید های اون ها رو میدیم ، بعد کلی ادم دوباره با هزینه ما میرند اون جا رو بازدید می کگنند بعد هم که نمیشه و خلاص
كارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
0
0
خدا را شكر كه سايت شما از حقيقت دور شد و نظراتي كه خودتون دوست داشته باشيد و مديران ايزوايكو تاييد كرده باشند را چاپ مينماييد
مرسي از عدالتتون .......
پاسخ ها
سعید بهبد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
سلام و احترام
وظايف ذاتی و رسالت سایت مارین نیوز اطلاع رسانی و دریافت نظرات شما سروران، تحلیل و انعکاس آن می باشد. شما هم می توانید مطالب خود را به عنوان کارشناس به آدرس الکترونیکی پایگاه Info@marinenews.ir ارسال فرمائید تا سایت مارین نیوز اقدام به درج آن نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
0
0
لطفا نیرو و تجهیزات خود را در حوزه تعمیرات کشتیهای اقیانوس پیما که دارای ظرفیت بسیار بالایی از نظر سود دهی و ایجاد اشتغال هست بگذارید و بسمت بیراهه ساخت کشتی که فعلا در توان ما نیست نروید.
متخصص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
0
0
کاش مدیران لایقتری بر روی این صنعت بیایند.
لایقتر و دلسوزتر.
متخصص
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
" به گزارش مارین نیوز، اسماعیل صادقی در خصوص شرکت عظیم گسترش هرمز گفت : این شرکت بزرگترین زیرساخت دریایی کشور می باشد که زمان بهره برداری از آن رسیده است. برای این مهم چهار فاز در نظر گرفته، فاز اول که فاز صفر نام دارد، بهره برداری در زمینه تعمیر کشتی بین 80 هزار تن تا 120 هزار تن می باشد که احتمالا پایان خرداد تا اوایل تیر ماه 95 محقق می شود."

واقعا چند درصد این حرف محقق شده است؟
واقعا چند درصد؟

واقعا فاز اول را درست نام گذاری کردید. "فاز صفر"
ارسال نظر