کد خبر: ۳۱۲۱۵
تعداد بازدید: ۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

از اعلام برنده مناقصه گنتری کرین تا افزایش سهم حمل و نقل دریایی

اعلام برنده مناقصه گنتری کرین بندر شهید رجایی، نظریه بازگشت به دریا و پسابرجام؛ فرصتی برای افزایش سهم حمل و نقل دریایی در تولید ناخالص ملی، از جمله مهمترین اخبار دریایی در هفته گذشته محسوب می شوند.
اعلام برنده مناقصه گنتری کرین بندر شهید رجایی، نظریه بازگشت به دریا و پسابرجام؛ فرصتی برای افزایش سهم حمل و نقل دریایی در تولید ناخالص ملی، از جمله مهمترین اخبار دریایی در هفته گذشته محسوب می شوند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از شرکت لیبهر آلمان به عنوان برنده مناقصه گنتری کرین بندر شهید رجایی خبر داد.
محمد سعیدنژاد در هفدهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرکت لیبهر، برنده مناقصه تامین تجهیزات بندر شهید رجایی شد، گفت: این مناقصه به صورت عمومی بین‌المللی برگزار و شرکت‌های داخلی و خارجی به صورت مشترک قیمت‌های خود را ارائه دادند، که پس از ارزیابی کیفی در نهایت شرکت لیبهر آلمان به دلیل کیفیت بالای تجهیزات بندری برنده مناقصه گنتری کرین بندر شهید رجایی شد.
وی با اشاره به اینکه شرکت لیبهر برای تحویل تجهیزات به ایران عجله دارد، گفت: نمایندگان این شرکت ظرف دو تا سه روز آینده برای انعقاد قرارداد وارد ایران می شوند. 

پیشنهاد به دولت و مجلس برای رونق سوآپ فرآورده های نفتی
عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم انجام سوآپ (swap) برای فرآورده های نفتی، گفت: برای ایجاد اعتماد کشورهای محصور در خشکی و حفاطت از منافع ملی، پیشنهاد می شود دولت لایحه قانون سوآپ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم و یا مجلس بصورت طرح قانون سوآپ ارائه نمایید.
محمد عیقرلو در جلسه ماهانه کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران درباره سوآپ (swap) گفت: سوآپ یکی از شاخص های مهم امنیت و سرمایه گذاری در ایران است و بهره برداری از آن یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه تجارت سوآپ انواع مختلف از جمله پنبه، گوگرد، آلومینیوم، نفت و غیره را شامل می شود، افزود: منظور از سوآپ نفتی این است که دولت یا بخش خصوصی، نفت یا گاز را در یکی از مرزهای کشور از همسایگان دریافت و در مرز دیگر به افراد مورد نظر آنان تحویل دهد.

نظریه بازگشت به دریا تنها راه توسعه دریامحور کشور است
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نظریه بازگشت به دریا تنها راه توسعه دریامحور کشور است.
امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش ملی تبیین اهمیت دریا و نیروی دریایی ارتش با اشاره به فواید راهبردی و کلان دریا برای جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه به دلیل حاکمیت سیاست‌های استعماری در قبل از انقلاب و بی‌کفایتی حاکمان آن دوره کشور به هیچ وجه از فرصت‌ها و منابع دریایی بهره‌برداری نشده است اما در سال‌های اخیر با سرلوحه قراردادن رهنمودهای فرمانده کل قوا این فرصت به دست آمده که بتوانیم در جهت اجرایی شدن این تدابیر قدم برداریم.
وی افزود: توسعه سواحل مکران در سایه اقتدار دریایی به وجود می‌آید که اگر به این هدف دست یابیم آن موقع می‌توانیم بگوییم با توسعه دریامحور در کشور روبه‌رو هستیم.

پسابرجام؛ فرصتی برای افزایش سهم حمل و نقل دریایی در تولید ناخالص ملی
عضو هیئت‌ رییسه اتاق بازرگانی تهران، گفت: در صورت تامین زیرساخت ها در پسابرجام، سهم حمل و نقل دریایی در تولید ناخالص ملی افزایش خواهد یافت.
فاطمه مقیمی با اشاره به وضعیت حمل و نقل در پسابرجام، اظهار داشت: تا پیش از اجرای برجام همه عقب افتادگی های بخش حمل و نقل منوط به رفع تحریم بود، اما هم اکنون و با توجه به سپری شدن دوره تحریم باید به دنبال تامین زیرساخت های حمل و نقل باشیم.
وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی در حال شکل گیری و برنامه ریزی ها تعریف شده است، گفت: برای توسعه و رشد اقتصاد در کشور باید تسهیلات لازم در همه زمینه‌ها در نظر گرفته شود.


ارسال نظر