کد خبر: ۳۱۴۲۸
تعداد بازدید: ۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

دولت موانع تولید را برداشته و از آن حمایت شایسته داشته باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در عرصه رقابت موانع تولید را برداشته و از بخش مردمی و خصوصی تولید حمایت شایسته کند، در حمایت از تولید داخلی همه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی فرهنگ‌سازی کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در عرصه رقابت موانع تولید را برداشته و از بخش مردمی و خصوصی تولید حمایت شایسته کند، در حمایت از تولید داخلی همه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی فرهنگ‌سازی کند.
به گزارش مارین نیوز، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با طنین یاس در خصوص علت نامگذاری سال 95 تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل»، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری کردند به ‌این ‌علت است که سالهای گذشته نیز این شعار داده‌ شده بود اما اقدام جدی برای عملی کردن این مساله صورت نگرفته است و بیشتر وقت مسئولان به شعار، همایش، نشست‌وبرخاست یا نوشتن بر بالای سربرگ نامه‌ها گذشته است، بنابراین رهبر معظم انقلاب لازم دیدند که در سال جاری بر اقدام و عمل در این مسئله تأکید فرمایند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب همه آحاد جامعه را در اقتصاد مقاومتی مسئول دانستند بنابراین مسئولان با برنامه‌ریزی درست و دقیق بر کیفیت‌بخشی تولید کالا و خدمات داخلی، بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها اقدام کنند و در این خصوص نیز باید برخی قوانین موردنیاز   وضع شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص رونق تولید داخلی عنوان کرد: برای زنده کردن تولید داخلی در مجلس قانون‌های استانداری مشخص‌ شده که لازم است به اجرا درآید همچنین همه مردم نیز باید با غیرت و توجه به کارگر و کارفرما، توجه خاص به تولید و مصرف کالای داخلی داشته باشند.
افتخاری افزود: دولت در عرصه رقابت موانع تولید را برداشته و از بخش مردمی و خصوصی تولید حمایت شایسته کند در این خصوص نیز همه رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی، ائمه جماعات، استادان دانشگاه، با فرهنگ‌سازی می‌توانند تأثیرات مثبت داشته باشند.
وی فرهنگ‌سازی را یکی دیگر از لوازم حمایت تولید دانسته و گفت: همچنین در خصوص حمایت از تولید داخلی باید فرهنگ‌سازی صورت گرفته و با قاچاق کالا به‌صورت جدی مبارزه شود زیرا اگر این امر تقویت شود تولید داخلی کشورمان رشد می‌کند و اقتصاد کشور در مقابل تکانه‌های دشمن نفوذناپذیر می‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در شرایطی قرار دارد که باید از همه ظرفیت‌های خود در اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کند تا به‌جای اینکه چرخ کارخانه‌ کشورهای دیگر را بچرخاند به فکر فعال کردن کارخانه‌های کشور خود باشیم و با توجه به فناوری و پیشرفت علمی، تولید ملی خود را تقویت کنیم.


ارسال نظر