کد خبر: ۳۱۴۲۹
تعداد بازدید: ۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

اگر قانونگذاری هم صورت گرفته باشد بازهم به قوانین عمل نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال تداوم جلسات با دولت هستیم تا بتوانیم در بخش‌هایی از برنامه ششم توسعه که کسری قانونی وجود دارد موضوع حمایت از تولید داخلی را درج کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال تداوم جلسات با دولت هستیم تا بتوانیم در بخش‌هایی از برنامه ششم توسعه که کسری قانونی وجود دارد موضوع حمایت از تولید داخلی را درج کنیم.
به گزارش مارین نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی پیرامون موضوع "اقتصاد مقاومتی" و مولفه‌های عملی شدن آن اظهار داشت: یکی از مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی و عملی شدن آن ارتقا بهره وری از انرژی است، در این باره اگر دولت بخواهد موضوعی را عملی کند هیچگونه مانع قانونی وجود ندارد.
وی افزود: دولت برای اجرایی کردن مولفه‌های اقتصاد مقاومتی باید با این موضوع مهم به صورت اعتقادی برخورد کند، یعنی بخواهد در این زمینه اقدام کند، در این صورت قوانین خوبی در مجلس به تصویب رسیده که نشان می‌دهد کمبودی به لحاظ قانون و مصوبات وجود ندارد.
نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر با موضوع اقتصاد مقاومتی به صورت اعتقادی برخورد نشود حتی اگر قانونگذاری هم صورت گرفته باشد بازهم به قوانین عمل نمی‌شود اما مجلس این آمادگی را دارد تا در این زمینه باز هم بررسی کند و اگر کسری قانون وجود دارد آن را مورد بررسی قرار دهد.
وی درباره حمایت از صنایع کوچک برای تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در حمایت از صنایع کوچک بحث تسهیلات مطرح است، اکنون مشکل اصلی واحدهای صنعتی موضوع سرمایه در گردش است، تسهیلات اگر با نرخ 21 درصد داده شود برای سرمایه‌گذار صرفه‌ای نخواهد داشت.
حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: به این ترتیب سرمایه‌گذاری نمی‌تواند نتیجه بخش باشد اما اگر تسهیلات مناسب و با قیمت مناسب درنظر گرفته شود برای حمایت از سرمایه‌گذار و پیشرفت اشتغال و تولید داخلی موثر است.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات در این زمینه جلسات مشترک با دولت را ادامه خواهیم داد، گفت: از هفتم اسفند کمیته منتخبی در کمیسیون تلفیق در این زمینه فعالیت کرده است که جلسات مشترکی را با دولت داشته‌ایم که به دنبال تداوم آن هستیم تا بتوانیم در بخش‌هایی از برنامه ششم توسعه که کسری قانونی وجود دارد موضوع حمایت از تولید داخلی را درج کنیم.

منبع : تسنیم اصفهان 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
به همه چیز عمل میشود الا قانون این ویژگی مختص این مملکت هست.
ارسال نظر