کد خبر: ۳۱۵۸۱
تعداد بازدید: ۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

نفت فلات قاره، نیم قرن تجربه بهره برداری از میادین نفت و گاز

شرکت نفت فلات قاره ایران در سال 1358 تاسیس و از سال 1379 به عضویت حقوقی انجمن مهندسی دریایی ایران درآمده است.
به گزارش مارین نیوز، شرکت نفت فلات قاره ایران در سال 1358 تاسیس و از سال 1379 به عضویت حقوقی انجمن مهندسی دریایی ایران درآمده است. 
شرکت نفت فلات قاره ایران با هدف بهره برداری بهینه از ذخایر نفت و گاز خلیج فارس، افزایش ضریب برداشت و جلوگیری از مهاجرت این ذخایر و میادین مشترک تاسیس گردیده که در ادامه با مدیرعامل و اعضا هیات مدیره شرکت‌ و فعالیتهای این شرکت آشنا می شویم. 


مدیرعامل : سعید حافظی
اعضای هیأت مدیره : رکن الدین جوادی، سعید حافظی، محمد حسین دانشفر، حسین جعفری، عبدالحمید اسفندیار پور، رضا بیاضی جدید، سیف اله خواجویان، محمدباقر سلیمانی 
دبیر هیات مدیره : علیرضا علیخانی 

معرفی : 
شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده نفت و گاز دریایی جهان است که وظیفه استخراج و بهره برداری از میادین نفتی و گازی کشور در طول بیش از 1200 کیلومتر از گستره آب های نیلگون خلیج فارس (به استثنای پارس جنوبی و شمالی) و هم چنین دریای عمان را با پیشینه نیم قرن تجربه برعهده دارد.


حوزه اصلی فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران، منطقه خلیج فارس است که علاوه بر ایران هفت کشور تولیدکننده عمده نفت جهان(عراق، کویت، عربستان،بحرین، قطر، امارات، عمان) در حاشیه آن قرار دارند. بر همین اساس خلیج فارس به قطب انرژی جهان معروف شده است و فعالیتهای اکتشاف و تولید نفت و گاز در آن از اهمیتی چشمگیر برخوردار است. پنج کشور ایران، عراق، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده در مجموع 63 درصد ذخایر اثبات شده نفت و 40 درصد ذخایر قطعی گاز طبیعی جهان را در اختیار دارند.


پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مصوبه شورای انقلاب در تاریخ 1358/10/18 کلیه قراردادهای مشارکت با شرکتهای خارجی از جمله آموکو، آرکو، مورفی یونیون و سان(آمریکا)، آجیپ(ایتالیا) و الف(فرانسه) ملغی شد و یکسال بعد از ادغام این شرکتها، در تاریخ 1359/6/29 همزمان با آغاز جنگ تحمیلی شرکت نفت فلات قاره ایران با هدف اداره کلیه میادین نفت و گاز در خلیج فارس تأسیس شد. حوادث سالهای جنگ و صدمات قابل ملاحظه‌ای که به تأسیسات دریا و خشکی با قصد نا‌کارآمد کردن و توقف تولید وارد شد، این شرکت را برای رسیدن به مهمترین هدف خود که تولید نفت می‌باشد در مقابل چالشی بزرگ قرار داد که عبور از آن مستلزم فداکاری، از خود‌گذشتگی و توانمندی بالای همه کارکنان آن بود.


نشاني:  
تهران، خيابان وليعصر (عج)، تقاطع شهيد مدرس، خيابان تورج، شماره 3، كدپستي : 1966664791، صندوق پستي : 5591
تلفن : 5-22664393-021     نمابر : 22664401-021 
پايگاه اينترنتي : www.iooc.co.ir 
پست الکترونيکي : webmaster@iooc.co.ir




ارسال نظر