کد خبر: ۳۱۶۰۶
تعداد بازدید: ۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت از ابتدایی تا دانشگاه

سومین جلسه دبیرخانه دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت امروز ششم اردیبهشت در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، ضمن اهمیت برگزاری جشنواره و آشنایی دانش آموزان با دریا گفت : با توجه به این مهم برنامه هایی را با جشنواره تلفیق کردیم تا با حضور دانش آموزان و دانشجویان در کنار هم شاهد جشنواره ای کامل و جامع باشیم. 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی از سازمانها و ارگانها درخواست نمود تا با معرفی و انعکاس این رویداد مهم حضور فعال داشته باشند و با شرکت در بخش های فناورانه و مسابقات دانشجویی همکاری جدی داشته باشند. 
سیف ابراز امیدواری کرد برگزاری جلسات دبیرخانه جشنواره و دریافت پیشنهادات اعضا می تواند ما را با روشهای بهتر جهت رسیدن به این مهم فراهم نماید، ضمن اینکه نباید فراموش کنیم به دنبال چه هستیم. 


در ادامه جلسه بهنام رضایی مسئول دبیرخانه جشنواره دریا مسیر پیشرفت با اعلام اینکه این جشنواره در چهار بخش مهم طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی، مسابقات دانشجویی، مسابقات دانش آموزی و ایده بازار  برگزار خواهد شد گفت : نیاز است با همکاری و مساعدت ارگانهای دریایی از طریق فراخوان، طرح ها و دستاوردهای فناورانه به دبیرخانه ارسال شود که در نهایت از طرح های برتر تقدیر خواهد شد.
وی در ادامه افزود : بخش مهم دیگری که با همکاری دانشگاه ها انجام خواهد شد جشنواره فیلم کوتاه 90 ثانیه ای است که نخستین بار برگزار میگردد. این بخش از جشنواره با همکاری دانشکاه امیرکبیر واحد بندرعباس اجرا خواهد شد.
وی گفت : در نظر داریم همزمان با برگزاری این جشنواره ملی در آبان 95 با مساعدت ارگانها، نمایشگاهی از دستاوردهای دریایی کشور برگزار کنیم. 
وی افزود : مسابقات شناورهای هوشمند با همکاری دانشگاه شریف، ایده بازار دانشجویی با همکاری ارکانها، مسابقات رباتهای زیر سطحی و شناور کنترل از راه دور با همکاری پژوهش سراهای دانش آموزی از دیگر بخشهای مسابقه در این حشنواره خواهد بود.
در ادامه حاضرین در جلسه پیشنهادای در جهت تدوین برنامه ها و اقدامات جدید ارائه که مقرر گردید تا جلسه بعدی دبیرخانه مورد بررسی قرار گیرند. 
در این جلسه نمایندگانی از نیرو دریایی ارتش، نیرو دریایی سپاه، آموزش پرورش، سازمان منطقه آزاد قشم، مرکز ملی اقیانوس شناسی، انجمن مهندسی دریایی، صدا سیما، انجمن صنفی دریانوردی، انجمن صنفی خدمات کشتیرانی وابسته، سازمان صنایع دریایی، شرکت ملی نفت کش، شرکت نفت خزر، نفت فلات قاره و سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند.

ارسال نظر