تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۷۷۸
تعداد بازدید: ۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

تکثیر بچه ماهی در سه مرکز تحقیقاتی گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از تکثیر و رهاسازی بچه ماهی در رودخانه‌ها توسط مراکز تحقیقاتی شهید انصاری رشت، شهید بهشتی سنگر و مرکز سیاهکل در این استان خبر داد.
به گزارش  مارین نیوز، اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات گیلان در جریان بازدید از پروژه ماهی در قفس در دریا با اشاره به اینکه تکثیر ماهی در رودخانه‌های گیلان به صفر رسیده است اظهار کرد: ذخایر ماهیان از طریق تکثیر مصنوعی در استان انجام می‌شود.
وی به مشکلات موجود صید از دریا اشاره کرد و افزود: بازسازی منابع صید یکی از راهکارها است و براین اساس تکثیر بچه ماهیان در مراکز تحقیقاتی شیلات انجام می‌شود.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه رودخانه‌ها باید شرایط لازم برای رهاسازی بچه ماهیان را داشته باشند، تصریح کرد: بستر مناسب و آب کافی باید در رودخانه‌ها موجود باشد.
شعبانی از تکثیر و رهاسازی بچه ماهی در رودخانه‌ها توسط مراکز تحقیقاتی شهید انصاری رشت، شهید بهشتی سنگر و مرکز سیاهکل در گیلان خبر داد و بیان کرد: مرکز تحقیقاتی شهید انصاری رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های غرب استان را انجام می‌دهد ضمن اینکه تعدادی از بچه ماهیان در تالاب انزلی رهاسازی می‌شود.
وی به رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه سفیدرود توسط مرکز تحقیقاتی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقاتی سیاهکل رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های شرق گیلان را به عهده دارد.
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه وزن بچه ماهیان برای رهاسازی باید به یک گرم برسد، خاطرنشان کرد: امکان رهاسازی بچه ماهیان به دلیل فصل کشاورزی در تمام رودخانه‌ها وجود ندارد.
شعبانی از رهاسازی ۱۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های گیلان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۸۰ درصد از بچه ماهیان مذکور از نوع «سفید» است و ۲۰ درصد از دیگر گونه‌ها انتخاب شده است.
وی به برداشت سالانه ۹ هزار تن از ذخایر دریای خزر اشاره کرد و افزود: تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان یکی از وظایف شیلات در راستای ترمیم میزان برداشت و پایداری صید در دریای خزر است.
شعبانی، بیشترین ماهیان در سواحل جنوبی دریای خزر را از نوع «سفید» ذکر کرد و یادآور شد: گیلان یکی از استان‌های قطب پرورش ماهیان خاویاری است.
وی از آماده‌سازی ۲۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان خبر داد و اظهار کرد: یک‌هزار هکتار از اراضی ساحلی استان مستعد پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا است.
 


ارسال نظر