کد خبر: ۳۱۹۱۸
تعداد بازدید: ۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

همکاری موسسه رده بندی ICS ایران و CCS چین

موافقت نامه اعطای مجوز انجام بازرسیهای مشترک فنی ایمنی و قانونی با همکاری موسسه رده بندی ایرانیان بین سازمان بنادر و دریانوردی و موسسه رده بندی چین (CCS) امضاء شد.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم با اشاره به همکاری دوجانبه موسسات رده بندی چینی و ایرانی گفت: این همکاری می بایست در تمامی زمینه ها تقویت و تنها محدود به انجام بازرسی ها نباشد و همچنین سبب توسعه همکاری های صنایع دریایی و دریانوردی ایران و چین شود.


معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز اظهار امیدواری نمود که انعقاد این موافقت نامه به عضویت موسسه رده بندی ایرانیان در آیاکس منجر شود.
سون لی چینگ مدیرعامل موسسه رده بندی چین با اشاره به انعقاد قرارداد با موسسه رده بندی ایرانیان و دریافت مجوز بازرسی مشترک از سوی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این موسسه آماده ارائه بهترین خدمات به جامعه دریایی و صنعتی ایران است. 
حسن رضا صفری مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان نیز بیان داشت : 27 بهمن ماه سال 94 مبادله قرارداد همکاری با موسسه رده بندی ICS و موسسه رده بندی CCS  انجام شد و این قرارداد از سال گذشته میلادی آغاز شده است که پس از مذاکرات خوشبختانه نقطه نظرات دو موسسه کاملاً به یکدیگر نزدیک و منجر به تنظیم این قرارداد شد. امید است این قرارداد به ایجاد پلی مستحکم برای ارتباط قوی و همه جانبه بین تمامی ارکان دریایی کشورها شده و همکارهای سودمندی به ویژه برای توسعه صنعت رده بندی در ایران شود. 


این موافقت نامه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانودری، مدیران ارشد این سازمان، سفیر کشور چین در ایران و مدیران دو موسسه رده بندی چین و موسسه رده بندی ایرانیان منعقد شد. 



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
1
11
عضویت در IACS ؟!! خواهشمند است یکی از عزیزان کارشناس، مدیران را از این توهم بزرگ درآورده به جایگاه صنعت دریایی و کشتیرانی ایران در دنیا اشاره و سپس توقع عضویت موسسات رده بندی ایرانی معلوم الحال در IACS مطرح گردد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
10
1
آقای عزیز با سلام. من نمیدانم جنابعالی تو چه رشته ای فعالیت می کنید و چقدر با موسسات رده بندی آشنا هستید که کلمه معلوم الحال را نوشته اید و ظاهرا شما چشم دیدن پیشرقت موسسات داخلی را ندارید که باعث افتخار ملی هستند.
این همه دم از حمایت از موسسات و شرکتهای داخلی میزنیم بعد شما عوض حمایت این کلمه را بکار می برید
مرتضی ملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
10
1
باید به مدیران و زحمتکشان موسسه رده بندی ایرانیان دست مریزاد گفت که کمتر از یک دهه فعالیت به چنین پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده اند و در زمانی که موسسات خارجی وابسته به بیگانگان در زمان تحریم از کشور خارج شدند این موسسات داخلی بودند که ثابت کردند که کلمه "ما می توانیم" را خوب صرف کرده اند. به امید اینکه شاهد پیشرفتهای روزافزون و عضویت این موسسه در آیاکس باشیم که دور از دسترس هم نیست.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
10
یکی از الزامات عضویت در آیاکس توانایی تحقیق و توسعه قواعد برای ساخت و رده بندی کشتی ها و سازه های فراساحلی است. در حالیکه تحقیق و توسعه در دانشگاه های دریایی محل سوال است چه انتظاری از موسسات رده بندی داخلی دارید؟ ادعای عضویت در IACS در کام مدیران و افراد ناآگاه شیرین است نه کارشناسان این صنعت. بنده هم مثل هر ایرانی دیگر به افتخارات ملی کشورم میبالم ولی واقع بینی را شرط پیشرفت در هر حوزه ای میدانم.
دانشجوی صنعت دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
8
1
آقای سعید سلام
نظر شما مرا به فکر فرو برد. اگر شما واقعا دلسوز صنعت مملکت بودید از لغات و اصطلاحات منفی استفاده نمی کردید. مطمانا مدیران موسسات رده بندی هم می دانند که اگر ایراد شما در خصوص قوانین و مقررات را رفع کنند (به نظرم همین الان هم ایراد بزرگی وجود ندارد) شما باز هم ایراد دیگری از خود درمی آورید. لذا بایست گوش و چشم را روی منتقدان بدخواه بست و فقط به دلسوزان گوش جان سپرد. اگر شما دلسوز صنعت دریایی ایران بودید می گفتید " ممنون از اقدامات تان در راستای جهانی شدن صنعت دریایی ایران، لطفا اقدامی هم در راستای وضع قوانین و مقررات و R&D انجام دهید" که این نظر به جا و شایسته تقدیر است.
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
2
3
دوستان گرامی
هر حرکت بزرگی از نقاط شروعی آغاز می شود لذا همکاری موسسه رده بندری ایرانیان با موسسه معتبر CCS چین هم یکی از نقاط شروع خوب و مفید راه طولانی و پر زحمت عضویت در آیاکس است. همیشه ایجاد نقاط شروع مولد و موثر مهمتر از ادامه راه است که موسسه ایرانیان نقاط شروع خوبی ایجاد کرده است. امیدوارم در ادامه راه عضویت از کمک و همراهی صنعت دریایی ایران نیز بهره بگیرد. همکاری با مدسسه رده بندی CCS که از مهد کشتی سازی و کشتیرانی دنیا می آید بسیار مفید خواهد بود که همگام با صنعت چین بسیار رشد نموده و می تواند در کنار موسسه ایرانیان برای صنعت دریایی ایران خدمات مطلوبی ارایه نماید.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
6
چرا همواره صحبتهای متین و واقع گرایانه رو تلاش می کنیم به بدبینی تعبیر کنیم و به بدخواهی نسبت بدیم؟
بله هر چیزی رو باید شروع کرد از نقطه ای، اما نه از قله!!! کافیه نگاهی به سبقهء اعضاء فعلی آیاکس داشته باشید و بعد اون نقطه (یعنی عضو آیاکس بودن) رو نقطه شروع قرار بدیم.
از 12-13 عضو فعلی بالغ بر 10 تاشون حداقل سده ها هست که در طراحی و ساخت کشتی (و صد البته تمامی صنایع درگیر در این صنعت مادر) و وضع قوانین دریایی حرف اول و آخر رو در دنیا می زنند.
ناآگاهی و بی احترامی به حقایق هست مواردی که در نقد صحبت آقای سعید شد اینجا. فقط با مروری بر دستورالعملهای مرتبط با عضوگیری در آن مجموعهء بین المللی، متوجه خواهید شد که صدها سال راه پیش رو است.
دلسوزی با سخنان زیبا و عوام پسندانه متفاوت است دوستان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
5
3
دوست عزیز اختراع دوباره چرخ کار اشتباهی هست پس لزومی نداره که موسسه ایرانیان هم صد سال قدمت پیدا کنه بعد به دنبال عزویت در آیاکس باشد. قطعا راه خیلی ساده و بی دردسر نیست ولی اختراع دوباره چرخ هم اشتباهی بزرگتر از همراهی با بزرگان رده بندی جهت استفاده از دانش و تجربه و حمایتهای آنهاست. واقع بینی دیدن نیمه خالی لیوان نیست بلکه درست دیدن است. موفق باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
6
3
دوست گرامی اختراع دوباره چرخ بسی اشتباه تر از استفاده از دانش و تجربه کسانی که راه مشابه رو طی کردند. به نظر شما موسسه رده بندی ایرانیان پس از طی نمودن راه عضویت آیاکس با پشتوانه چنین موسسات رده بندی بین المللی چه کم از موسسه رده بندی کرواسی داره که الان عضو آیاکس است. چرا اصرار دارید که ایرانیان یا آسیا رو با پرچمداران آیاکس مقایسه کنید که این مقایسه از پایه غلط است. بهتر از نیمه پر لیوان را ببینیم. همه معتقدیم راه عضویت آیاکس ساده نیست ولی به جای اختراع دوباره چرخ از طرق دیگر هم قابل دستیابی است که صد البته زمان و هزینه خود را می طلبد ولی نه صد سال.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
4
4
قطعا استفاده از همکاری موسسات رده بندی آسیایی عضو آیاکس از جمله موسسه رده بندی CCS بسیار مفیدتر و نتیجه بخش تر از موسسات رده بندی اروپایی خواهد بود که تنها نگاه بازاری به مارکت ایران دارند.
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
3
2
با سلام و احترام
به نظر من عضویت در آیاکس عزم ملی می خواهد و بایستی در کنار موسسات رده بندی و کمک به آنها برای رسیدن به این هدف سازنده قدم برداشت. این امر می تواند با تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان ها و ارگان های دریایی کشور و موسسه رده بندی میسر گردد. همچنین قرارداد های همکاری مشترک با موسسات رده بندی خارجی عضو آیاکس که تجربه و سابقه بالایی در این زمینه دارند همانند موسسه رده بندی CCS نیز می تواند در رسیدن به این هدف ملی مثمر ثمر باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
2
پیشنهاد می گردد کشتیرانیهای بزرگ کشور با حمایت بیشتر و دخیل کردن موسسات رده بندی داخلی در امور فنی خود خصوصا بعد از بازگشت موسسات رده بندی آیاکسی، بیش از پیش یاریگر موسسات رده بندی داخلی در این مسیر باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
2
ادغام موسسات رده بندی در ایران و تبدیل شدن به یک موسسه رده بندی ملی راه را بسوی آیاکسی شدن هموار می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
3
2
متاسفانه شرکت ملی نفتکش جهت کلاس کردن کشتیهای خود باز سراغ کلاسهایی مانند DNV و LR رفته و فراموش کرده اند که در زمان تحریم چطور این دو کلاس بصورت نا متعارف قراردادهای خود را فسخ نموده و هزینه های چند میلیون دلاری تحمیل کرده اند . بسیار متاسفیم که نفتکش بدلیل ارتباطات شخصی فرش قرمز برای این کلاسها پهن کرده و کشتیهای خود را دوباره تحت کلاس این دو شرکت در میاورد این در حالی است که دیگر کلاسهای عضو ایاکس آمادگی دارند با ارائه خدمات بهتر و حتی قیمت پایین تر و تعهد بیشتر و نیز همکاری با کلاسهای داخلی کشتیهای دو شرکت بزرگ کشتیرانی و نفتکش را کلاس کنند همچنان که این حالت در کشتیرانی با مدیریت خوب تیم فنی وبازرگانی انجام شده و کلاس کشتیها بین اعضای ایاکس تقسیم شده است. ولی متاسفانه این موضوع در نفتکش از سوی مدیران رعایت نشده و دوباره بسراغ کلاسهای DNV-GL و LR رفته اند که هر لحظه ممکن است با تغییرات شرایط سیاسی قرارداد خود را فسخ کرده و همان بلای قبلی را بسر این شرکت بیاورند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
1
1
دقیقا همینگونه است متاسفانه و بدون در نظر گرفتن مصلحت کشور.
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
2
2
با نظر آقای ناشناس که در تاریخ 95/03/26 نوشته اند کاملا موافقم متاسفانه با همه بدقولی ها و ضررهایی که DNV , LR به آنها زده اند باز هم به سراغشان رفته اند و موسسات رده بندی آسیایی عضو آیاکس که خدماتی همطراز با آنها را دارند و آینده همکاری با آنها روشن است را نادیده گرفته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
1
1
از آنجایی که شرکت ملی نفتکش متعلق به دولت بوده و جزء بیت المال حساب میشود بایستی در مقابل مدیریتهای سلیقه ایی در این شرکت جدا" خوداری شده و برخورد شود چرا که گاها" تصمیمات مدیران میانی این شرکت بر مبنای منافع شخصی بوده و متاسفانه اطلاعات غلط به هیئت مدیره که غالبا" اعضای آن از بیرون آمده اند میدهند همانطور که در انتخاب سازمانهای رده بندی (کلاس) این مسئله کاملا" مشهود میباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
1
0
مشکل مملکت ما ترجیح منافع شخصی به منافع ملی است. شرکتهای رتبه بندی ایرانی با حمایت سازمان بنادر و کشتیرانی و تلاش زیاد راه انحصارطلبی و غارت یکطرفه منابع مالی مملکت توسط شرکتهای رتبه بندی اروپایی که طی 20 سال حضورشون در ایران هیچگونه دانش و تجربه ای برای شرکتهایی ایرانی باقی نگذاشتند رو بستند ولی بازهم تصمیمات نادرست برخی مدیران آنهم پس از تجربه تلخ تحریم راه را برای چنین شرکتهای اروپایی باز نگه می دارد تا همچنان تازیانه وار بر پیکر صنعت دریایی ایران مستانه قدم بردارند.
ارسال نظر