کد خبر: ۳۱۹۹۱
تعداد بازدید: ۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

توجه ویژه در برنامه ششم به توسعه پایدار سواحل مکران

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات گفت: در برنامه ششم به توسعه پایدار و هدفمند سواحل مکران و بهره‎مندی از ذخایر دریایی توجه ویژه صورت گرفته است.
به گزارش مارین نیوز، علی‌اصغر مجاهدی پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان که در چابهار برگزار شد، اظهار کرد: توجه اصولی و راهبردی به ظرفیت‌های بسیار بالای صنعت شیلاتی جنوب شرق کشور می‎تواند توسعه پایدار و جهش داری را به کشور وارد کند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران افزود: امروز صنعت شیلات به ویژه در سیستان و بلوچستان توانسته در ابعاد بین‎المللی و ملی بسیاری از معادلات را تغییر دهد به گونه‎ایی که پیشانی توسعه ایران اسلامی به واسطه سواحل مکران و صنعت شیلات در حال رشد است.
این مسؤول ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز نگاهی ویژه به توسعه پایدار و هدفمند سواحل مکران و بهره‎مندی از ذخایر دریایی صورت گرفته است.
وی بیان کرد : نیمی از صید کشور در سال گذشته با تلاش مجموعه صیادی استان سیستان و بلوچستان انجام شده که ارزش ریالی این صید در پای بندر حدودا بین 1500 تا 2 هزار میلیارد تومان ارزیابی می‎ شود که با برنامه‎ ریزی هدفمند و اصولی می‎ توان در راستای توسعه همه جانبه صنعت شیلاتی گام‎ های مهمی برداشت.
مدیرکل سابق اداره‎کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: با تلاش‎ های صورت گرفته در ابتدای تصدی این سمت با همکاری همه جانبه سازمان شیلات و دیگر همکاران سند توسعه شیلات استان سیستان و بلوچستان را آماده کنیم که امروز این سند تمامی مراحل خود را طی کرده است.
محسنعلی گلشنی ادامه داد : از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری که نگاه ویژه به توسعه سواحل مکران و شیلاتی استان دارند توانسته ایم در سال ‎های 94 و سال ‎جاری اعتبارات خوبی را در راستای عملیاتی کردن برنامه‎ های در دست اجرا جذب کنیم.

سیستان و بلوچستان قطب پرورش دهنده میگو در ایران
وی با اشاره به جایگاه مناسب شیلاتی سیستان و بلوچستان در کشور و ابعاد بین‎المللی آن تصریح کرد: امروز به همت مجموعه شیلاتی، توانسته‎ایم به قطب پرورش دهنده میگو در ایران تبدیل شویم به طوری که قویترین و بزرگترین پرورش دهنده میگو کشور در منطقه گواتر مشغول به پرورش میگو قرار دارد.
وی تاکید کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در آینده نزدیک گام‎‏های بزرگتری در ابعاد مختلف شیلاتی خواهیم برداشت که منافع آن توسعه جنوب شرق و ایران اسلامی را به همراه خواهد داشت.
گفتنی است، در پایان این مراسم هدایت الله میرمرادزهی به عنوان مدیرکل جدید اداره‎کل شیلات سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات 3 ساله محسنعلی گلشنی قدردانی شد.


ارسال نظر