تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۱۰۶
تعداد بازدید: ۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

دست‌یابی به شناسنامه اصلی فناوری دریایی میسر شد

سیف با اشاره به اجرایی سازی نقشه راه فناوري هاي دريايي در کشور بیان کرد: دست یابی به شناسنامه اصلی فناوری در راستای اجرایی سازی نقشه راه فناوری های دریایی كه نشان دهنده وضعيت فناوري در كشور است مقدور شد.
به گزارش مارین نیوز، محمدسعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به اجرایی سازی نقشه راه فناوری های دریایی گفت: در قدم  نخست اساتيد به انتخاب حوزه ها در نقشه راه فناوری هاي دريايی كه تخصص اصلي آنها به شمار مي رود، مي پردازند و در نتيجه دانشجويان هر كدام از اساتيد در حوزه هاي انتخابي به شناسنامه اصلي فناوری و اطلاعات اوليه كه نشان دهنده وضعيت فناوری در كشور است، دست مي يابند.
وي افزود: در مرحله بعد مصوبات اجراي طرح تحقيقاتي با سازمان ها براي اساتيد فراهم مي شود و ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي نيز در كنار اساتيد، دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي به انجام حمايت هاي مادي و معنوي لازم مي پردازد. 
مشاركت حدود 20 سازمان و وزارتخانه دريايي را در تدوین نقشه راه فناوری شاهد بودیم
سیف همچنین گفت: با توجه به اينكه نقشه راه فناوري هاي دريايي كشور با تلاش گسترده و مشاركت نزدیک به 20 سازمان و وزارتخانه دريايي تدوين شده است، فناوري هاي آن مورد نياز و تاييد است.
وي با اشاره به استفاده از انواع ابزارهاي حمايتي توسط ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمی اظهار كرد: اين ستاد با طرح برنامه‌ريزي‌هاي مدون توانسته است به تدوين نقشه راه فناوري هاي دريايي دست يابد و در اين راستا تلاش دارد تا با استفاده از ابزارهاي حمايتي همچون تعريف انواع پروژه هاي كسري خدمت، حمايت از پايان نامه ها، استفاده از ابزارهاي موجود در بنياد ملي نخبگان و صندوق حمايت از پژوهشگران به حمايت از اساتيد دانشگاهي بپردازد. 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی  با اشاره به انعقاد موافقت نامه هايي كه با سازمان‌هاي دريايي به صورت دو يا سه جانبه صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: اگر سازماني طرحي را حمايت كند معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نيز از اساتيدي كه در آن طرح شركت داشته باشند، حمايت مي كند اما شرط اساسي حمايت از طرح، اجراي فعاليت ها در چارچوب نقشه راه فناوري هاي دريايي است كه از اهميت زيادي برخوردار است. 
سیف با تاکید بر اهمیت  هم افزایی در اجرایی سازی نقشه راه فناوری بیان کرد:  برنامه ریزی های صورت گرفته بر این اصل در پیش است که متخصصان با تمرکز بر روی نیازمندیهای موجود در حوزه دریا بتوانند در آخر سال به هسته ها و قطب های علمی در حوزه های مختلف دریایی دست دست یابند تا انشااله کارها با عمق بیشتر از صورت جزیره ایی خارج شود و به صورت یکپارچه هم افزایی در بخش دریا را شاهد باشیم.  


ارسال نظر