کد خبر: ۳۲۱۱۴
تعداد بازدید: ۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

سیم زیردریایی گوگل، آمریکا را به ژاپن وصل میکند

اینترنت ژاپن، افزایش سرعتی بسیار بالا را تجربه خواهد کرد زیرا سیم اینترنت زیر دریایی گوگل به طول ۹ هزار کیلومتر، ژاپن را به ایالات متحده آمریکا متصل خواهد کرد.
به گزارش مارین نیوز، سال ۲۰۱۴ گوگل اعلام کرد یک کابل زیردریایی متصل کننده این دو کشور، ۶۰ ترابایت بر ثانیه ظرفیت خواهد داشت. این ظرفیت بسیار بیشتر از هر کابل زیر دریایی فعال موجود است و ۱۰ میلیون بار سریعتر از مودم کابلی شما است.
این کابل نتیجه همکاری بین گوگل، China Mobile International، شرکت مخابرات چین، Global Transit، KDDI و SingTel است. در مجموع این کابل پرسرعت، ۳۰۰ میلیون دلار هزینه برداشته تا ژاپن و آمریکا را به هم متصل کند. این کابل متشکل از شش جفت کابل فیبری است و از فناوریهای انتقال نوری بهره میبرد.


این کابل اولین در نوع خود است و میتواند نور با رنگهای مختلف (۱۰۰) را در فرکانسهای مختلف منتقل نماید. در هر ۶۰ کیلومتر یک repeater، به نور انرژی مضاعف میدهد تا بتواند مسافت ۹ هزار کیلومتری کف اقیانوس را سپری کند.
گوگل تنها شرکتی نیست که به کابلهای زیر آبی در طول اقیانوس علاقه دارد بلکه فیس بوک و مایکروسافت نیز اعلام کردند در حال ساخت یک کابل زیر آبی جدید در سراسر اقیانوس اطلس با نام Marea هستند که سرعتی معادل با ۱۶۰ ترابایت در ثانیه دارد و در سال ۲۰۱۸ به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر