تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۱۱۸
تعداد بازدید: ۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

قشم قطب بانکرینگ ایران شد

مدیر امور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم به عنوان قطب بانکرینگ ایران انتخاب شد.
به گزارش مارین نیوز، محمدجواد دهقانی مدیر امور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: وزارت نفت این جزیره را به علت دارا بودن ذخایر نفت و گاز، مزیت های نسبی و موقعیت راهبردی به عنوان قطب بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) و ارائه خدمات جانبی به کشتی های تجاری و صنعتی در جنوب کشور تعیین کرد.
محمدجواد دهقانی کاهش فاصله 140 مایلی دریایی سایت بانکرینگ قشم در منطقه سلخ را در مقایسه با سایت بانکرینگ بندر فجیره امارات  یکی از مهمترین مولفه ها برای تغییر مسیر شناورها در این منطقه و سوخت گیری در آب های قشم اعلام کرد.
وی گفت: ایجاد بسترهای لازم برای ارائه خدمات جانبی به کشتی های عبوری شامل تعمیرات، تامین آذوقه، تعویض نیروهای کشتی، خدمات رفاهی، تفریحی و ساحلی از مزیت های اجرای این طرح است. 
مدیر امور نفت و گاز سازمان منطقه آزاد قشم افزود: وزارت نفت بر اساس سیاست های کلی و با توجه به تراز تولید و مصرف سوخت کشور، مقادیر صادراتی نفت کوره و نفت گاز را برای اجرای این طرح مشخص می کند.
وی گفت: اجرای این طرح براساس اجرای ماده 131 قانون برنامه پنجم توسعه و اعمال سیاست های تشویقی برای ایجاد مرکز فعال و جذاب سوخت رسانی برای کشتی ها و شناورها به روش خرده فروشی یا بانکرینگ در سواحل و محدوده آب های مرزی ایران انجام می شود.
مدیر امور نفت و گاز سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بر اساس مفاد شیوه نامه راهبردی وزارت نفت، خدمات بانکرینگ در منطقه آزاد قشم شامل عملیات خرده فروشی نفت کوره و نفت گاز به عنوان سوخت کشتی ها و دیگر شناورها است.
دهقانی روش های سوخت رسانی در بانکرینگ را شامل تحویل سوخت به کشتی ها کنار اسکله، سوخت رسانی به کشتی ها از مخازن ساحلی از خط لوله و یا ازشناورها اعلام کرد.
وی گفت:در این روش باید محموله های نفتی به صورت خرده فروشی و به عنوان بانکرینگ تا سقف پنج هزار تن متریک در هر مرحله تحویل به فروش برسد.
مدیر امور نفت و گاز سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هم اکنون ظرفیت بانکرینگ 50 هزار تن سوخت درماه در این جزیره وجود دارد که در برنامه ششم توسعه این ظرفیت به 750 هزار تن درماه می رسد.
جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، در 20 کیلومتری جنوب بندرعباس مرکز هرمزگان و میان آب های خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.

منبع : خبرگزاری صداوسیما


ارسال نظر