کد خبر: ۳۲۲۸۵
تعداد بازدید: ۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

نخستین دوچرخه آبی كشور در نوشهر رونمایی شد

طرح دانش بنیان دوچرخه آبی مستقر در مرکز رشد نوشهر با حمایت پارک علم و فناوری با حضور احمدی لاشکی نماینده مجلس و شادمان فرماندار نوشهر در پلاژ سیترا نوشهر رونمایی و افتتاح شد.
به گزارش مارین نیوز، نخستین دوچرخه آبی كه در دریا و دریاچه قابل استفاده است بعد از تلاش فراوان توسط حسن حسن پور شهروند نوشهری از پارك علم و فناوری توانست مجوزهای لازم را دریافت كند.
سازنده و طراح این دوچرخه در جمع مسئولان گفت: برای طراحی و ساخت دوچرحه آبی دو سال وقت صرف شد كه با حمایت مركز فناوری توانستم مجوز دریافت كنم.


حسن پور با تاكید بر حمایت از ایده های نو و جدید ، اظهار كرد: برای هر دوچرخه بالغ بر سه میلیون تومان هزینه صرف شد.
وی در مورد چگونگی نگهداری و عمر مفید آن  بیان كرد: این دوچرخه با توجه به اینكه در آب دریا مورد استفاده قرار می گیرد نیاز است بعد از استفاده تمیز شود زیرا نمك دریا ممكن است عمر مفید آن را كم كند اما در مجموع با توجه به كیفیتی كه دارد  در مقابل آب دریا مقاومت زیادی دارد.
سازنده دوچرخه دریایی خاطر نشان كرد: تاكنون موفق به ساخت 12 دستگاه از این دوچرخه ها شده ام و برای ادامه كار نیازمند حمایت مسئولان هستم.
حسن پور تصریح كرد: این دوچرخه برای استفاده در دریا نیاز به مجوز خاصی ندارد اما برخی از متولیان دریا  جلوی كار را می گیرند و نیاز است شهرداری در این خصوص همكاری داشته باشد.


منبع : ایسنا 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
این الان ایده است؟!!
با قوهای قدیمی که رکاب میزدیم چه فرقی داره تازه اونا راحت تر بود
بعد طرح توو دریا پایداری داره؟؟!! باد اینو برمیگردونه چه برسه به موج
ارسال نظر