تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۹۶
تعداد بازدید: ۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

استقرار دومین دکل حفاری دریایی تاسیسات دریایی در پارس‌جنوبی

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران دکل حفاری دریایی دوم خود را در محل پروژه فاز ۱۴ میدان گازی پارس‌جنوبی مستقر ساخت.
به گزارش مارین نیوز، این دستگاه حفاری که دومین دکل دریایی این شرکت در فاز ۱۴ پارس جنوبی به شمار می‌رود، کار خود را با عملیات Tie Back چاه SPD۱۴D-۰۸ از ۱۴ مردادماه امسال آغاز کرد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیان این مطلب افزود: متخصصان این شرکت فراساحلی تامین استقرار دو دکل حفاری دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی را در مدت زمان بسیار کوتاه به انجام رساندند. 
به گفته ابوالقاسم رحمانی، با استقرار نخستین دکل شرکت تاسیسات دریایی در محل پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی، ‌عملیات حفاری نخستین حلقه چاه این فاز موسوم به SPD۱۴B-۰۸  از ۱۳ تیرماه ۹۵ آغاز شد. حال با گذشت کمتر از یک ماه متخصصان این شرکت فراساحلی با تلاش شبانه روزی استقرار دکل دوم این فاز  را در کنار جکت  SPD۱۴D با موفقیت به انجام رساندند.
براساس اعلام شرکت مهندسی ساخت و تاسیسات دریایی، با آغاز عملیات حفاری این دو دکل دریایی در فاز ۱۴ پارس جنوبی، بزرگترین شرکت فراساحلی کشور تجربه ورود مستقیم به عرصه حفاری نفت و گاز را در کارنامه سوابق خود به ثبت رساند. مدیرعامل این شرکت فراساحلی همچنین با بیان اینکه، دکل حفاری دریایی دوم این فاز در تاریخ ۶ مردادماه سال جاری از کشور امارات حرکت کرده و در تاریخ ۷ این ماه به جزیره کیش رسیده است، افزود: بعد از انجام فعالیت‌های گمرکی روز جمعه ۸ مردادماه این جزیره را به مقصد جکت SPD۱۴D   فاز ۱۴ این میدان مشترک ترک کرده و در تاریخ ۱۰ مردادماه در موقعیت SPD۱۴D مستقر شده است. براساس برنامه ریزی های انجام شده متخصصان این شرکت فراساحلی کار عملیات Tie Back چاه SPD۱۴D-۰۸ را از ۱۴ ماه جاری آغاز کرده اند.
به گفته رحمانی، طبق برنامه‌ریزی های انجام شده بر روی سکوی SPD۱۴D  باید ۱۱ حلقه چاه حفاری و تکمیل گردد که مقرر گشته، حفاری و تکمیل این تعداد حلقه چاه در مدت ۸۵۰ روز صورت گیرد. با انجام عملیات TIE Back برروی چاه SPD۱۴D-۰۸، دومین دکل حفاری دریایی کار خود را به طور جدی آغاز کرد.
بر اساس گزارش شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران،‌ با آغاز عملیات حفاری نخستین حلقه چاه فاز ١٤ میدان گازی پارس جنوبی از سوی این شرکت، تاسیسات دریایی به صورت جدی به عرصه بالادستی صنعت نفت و گاز وارد شد و به جرگه شرکتهای حفاری نفت و گاز کشور پیوست.


ارسال نظر