کد خبر: ۳۲۳۰۸
تعداد بازدید: ۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

گفتگوهای تخصصی حوزه صنایع دریایی در دنیای مجازی / توسعه سواحل مکران

"مهم ترین اقدامات دولت برای توسعه سواحل کشور" در بزرگترین گروه جامعه دریایی کشور در فضای مجازی به چالش کشیده شد.
به گزارش مارین نیوز، با توجه به بحث بسیار گسترده سواحل مکران که پتانسیل‌های بالایی همچون آبزی‌پروری، توسعه بنادر، حمل و نقل دریایی ساخت و تعمیر کشتی، ساخت انواع شناورها  و... تماماً پتانسیل‌های بالقوه را داراست، با کار بر روی آنها می‌توان به توسعه سواحل مکران پرداخت. با استفاده از آن می‌توان به توسعه جوامع انسانی در این مناطق به گونه ایی پرداخت تا از مزایای دریایی و زندگی در کنار آب بهره‌مند شوند. 
مدتی پیش در گروه تلگرامی مارین نیوز که متشکل از متخصصان، مدیران و فعالان صنعت دریایی کشور و به واقع بزرگترین جامعه دریایی کشور در فضای مجازی است. بحثی با محوریت «مهم ترین اقدامات دولت برای توسعه سواحل کشور» توسط مدیریت گروه تلگرامی مارین نیوز مطرح شد. در میان صحبت های افراد مختلف نظرات مهمی جلب توجه می کند که در ادامه می خوانید: 
  • بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم ساکن سواحل کشور به منظور جلوگیری از مهاجرت به مراکز کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به عنوان مثال توسعه سواحل مکران به عنوان تنها سواحل اقیانوسی کشور می تواند کلید توسعه شرق کشور باشد.
  • افزایش آگاهی و اطلاعات مردم مخصوصا مردم سواحل کشور نسبت به دریا و حمل و نقل دریایی باید از اولویت های مهم مسئولان باشد.
  • شاید ساخت برنامه‌های تلویزیونی برای شناساندن هرچه بهتر فرهنگ، مناطق توریستی و ظرفیت اقتصادی مناطق ساحلی کشور در این مسیر توسعه سواحل راهگشا باشد
  • برای افزایش تراکم جمعیت در مناطق ساحلی جنوب کشور می توان از روش های مختلفی استفاده کرد :
  1. اعطای تسهیلات به منظور اسکان و اشتغال مردم در سواحل
  2. ساخت یاردهای کشتی‌سازی
  3. ساخت مراکز تفریحی و گردشگری، و ...
ایده های دیگری نیز برای توسعه سواحل کشور مطرح شد که در ادامه آمده است: 
  • انجام مسابقات موج سواری و قایق‌های کروز در سواحل کشور برای جذب توریسم 
  • تاسیس وزارت‌خانه‌ی دریایی و اختصاص یکی از شهرهای ساحلی جنوب کشور به پایتخت تجاری کشور
  • اختصاص هر شهر بندری بطور خاص به یک منطقه تجاری، گردشگری و یا کشتی سازی به منظور جلوگیری از موازی‌کاری
در آینده گزارشات دیگری حول صنعت دریایی کشور که در گروه تلگرامی مارین نیوز مطرح می شود، انعکاس می یابد. مخاطبان محترم مارین نیوز می توانند برای مشارکت در بحث و مطرح کردن ایده ها و نظرات خود در گروه تلگرامی مارین نیوز به آدرس https://telegram.me/joinchat/Bp7hezwAaTwQC1SeMs7T1g  عضو شوند.


ارسال نظر