تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۲۷
تعداد بازدید: ۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

قراردادی که در اقتصادی بیمار بسته شد !

کشتی‎سازی هیوندای نیز سومین کشتی‎سازی کره است که ساخت 90 کشتی معادل 4.33 میلیون تن در آن با تاخیر مواجه شده است.
به گزارش مارین نیوز، به گفته کارشناسان در چند سال اخیر، رشد اقتصادی کره به شدت کاهش و بیکاری افزایش پیدا کرده است و اقتصاد کره به شدت اوضاع وخیمی دارد. خبرگزاری ملی کره (یونهاپ) خبر از کاهش رشد اقتصادی آن در سه ماهه سوم سال میلادی جاری داده است.  
در همین زمینه وال استریت ژورنال نوشت : این قرارداد بسیار مورد استقبال شرکت هیوندای و سایر کارخانه‌های کشتی‌سازی کره قرار گرفته است که با مشکل جدی افت تقاضا روبرو هستند.
گفتنی است شرکت کشتی سازی هیوندا به علت بحران های جهانی با ۳۰ درصد تولید مازاد بر تقاضا مواجه می باشد.
بر اساس گزارش World Shipyard Monitor که توسط موسسه تحقیقاتی کلارکسون منتشر می‎شود، کشتی‎سازی دوو تاکنون ساخت 111 فروند کشتی معادل 7.477 میلیون تن را به تعویق انداخته است.
به دنبال یارد کشتی سازی اوکپو متعلق به دوو، یارد کشتی سازی Geoje متعلق به صنایع سنگین سامسونگ قرار دارد که ساخت 80 کشتی معادل 4.39 میلیون تن را به تاخیر انداخته است.
کشتی‎سازی هیوندای نیز سومین کشتی‎سازی کره است که ساخت 90 کشتی معادل 4.33 میلیون تن در آن با تاخیر مواجه شده است.
بر این اساس درحالی که کره جنوبی با اقتصاد بیمار خود دسته پنجه نرم می کند، شرکت کشتیرانی ج.ا.ا ۱۹ آذر ماه سال جاری قراردادی برای خرید کشتی های کانتینربر و تانکرهای حمل مشتقات نفتی و محموله‌های شیمیایی با شرکت هیوندای کره جنوبی به امضاء رساند. 
حال این که چطور می‌شود از کشوری که از بحران‌های سیاسی و اقتصادی رنج می‌برد، انتظار تامین فاینانس ۸۵ درصدی و چشم پوشی از ضرر و زیان خود را داشت، سوالی است که جواب آن در آینده این واردات کشتی روشن خواهد شد.
این سیاست که در شرایط برابر شرکت خارجی بر شرکت‌های داخلی ترجیح دارند مزیتی برای اقتصاد بیمار کره است، اما مصیبت بزرگی برای اقتصاد کشور ما است، مصیبتی که منجر به تضییع حق شرکت‌های داخلی و تضعیف و اضمحلال تدریجی آن‌ها می‌شود.  


ارسال نظر