تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۹۱
تعداد بازدید: ۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

توسعه جزیره خارگ با دریا گره خورده است

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به نقش موثر دریا و دریانوردی در زندگی اهالی بومی خارگ، گفت: توسعه جزیره خارگ با دریا گره خورده است.
به گزارش مارین نیوز، محمود رضایی با بیان اینکه توسعه جزیره خارگ با دریا گره خورده است، اظهار داشت : یکی از مهمترین قابلیت‌های جزیره خارگ، خلیج نیلگون فارس است و  باید با آینده پژوهی در جزیره خارگ به دنبال بهره‌برداری از عرصه دریا باشیم.  
بخشدار ویژه خارگ در ادامه افزود: حضور شرکت‌های عظیم دریایی در حوزه نفت و پتروشیمی در خارگ می‌تواند نقش بسیار مهمی در رشد و شکوفایی در صنایع بالادستی داشته باشد، باید محیطی فراهم شود تا فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر جزیره خارگ در حوزه دریا و دریانوردی به نمایش گذاشته شود.
بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: توسعه و آبادانی جزیره خارگ باید بر اساس دریا و دریانوردی تشریح شود، ظرفیت‌های عظیم در حوزه صنایع در جزیره خارگ وجود دارد که این ظرفیت‌های باید توسعه یابد، وجود بزرگترین ترمینال نفتی کشور در این جزیره خود گواه این موضوع است.  
رضایی با اشاره به نقش موثر دریا و دریانوردی در زندگی اهالی بومی خارگ گفت: دریا و دریانوردی در جزیره خارگ پیشینه بسیار قدیمی دارد و صید مروارید یکی از شغل‌های اهالی شریف خارگ در زمان های بسیار دور بوده است.
وی افزود: در زمان‌های دور خارگ به‌عنوان محلی برای دریافت آب شیرن توسط دریانوردان شناخته می‌شده است و اینها موارد نشان‌دهنده نقش مهم، حیاتی و استراتژیک خارگ در خلیج فارس است.

منبع : مهر 


ارسال نظر