کد خبر: ۳۳۸۶۰
تعداد بازدید: ۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

شناسایی، ثبت و احیا جاذبه‌های تاریخی از عوامل اصلی جذب توریست دریایی

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: حفظ، احیا و معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کرانه خلیج‌فارس و جزایر راهگشای رونق گردشگری دریایی است.
‌‌به گزارش مارین نیوز، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با توجه به اهتمام سازمان میراث فرهنگی به رونق گردشگری دریایی و وجود پتانسیل‌های خدادادی در سواحل خلیج‌فارس و گوناگونی و پراکندگی آثار تاریخی فرهنگی در این پهنه، شناسایی، ثبت و احیا و معرفی این آثار می‌توانند از عوامل اصلی جذب توریست دریایی به کشور باشد.
اشکان مختاری ادامه داد: اداره کل میراث، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در سال 96 برنامه‌های مناسبی را تهیه ‌کرده است که به شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در حوزه‌های میراث ملموس، ناملموس و طبیعی در کرانه خلیج‌فارس می‌پردازد.
مختاری با اشاره به اینکه پرونده‌هایی با محوریت کرانه‌های ساحلی و جزایر در دست تهیه و تدوین است، افزود: اولویت پروژه‌های مرمتی و حفاظتی در سال 96 با آثار کرانه خلیج‌فارس و جزایر است.
وی در پایان گفت: با وجود موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه مردم‌شناسی در جنوب کشور به معرض نمایش گذاشتن اشیای باستان‌‌شناسی و تاریخی فرهنگی می‌تواند کمک بسزایی به این مهم باشد.


ارسال نظر