کد خبر: ۳۶۰۶۳
تعداد بازدید: ۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

دوره آموزشی تحلیل‌ های خطی و غیر خطی سکوهای پایه ثابت / نرم ‌افزار ANSYS

دوره آموزشی آشنایی با تحلیل‌ های خطی و غیر خطی سکوهای پایه ثابت تحت بار موج و زلزله با استفاده از نرم ‌افزار ANSYS طی روزهای 19 و 26 دی ماه سال جاری برگزار می شود.
به گزارش مارین نیوز، نرم افزار مهندسی ansys محصولی از شرکت ANSYS Inc می باشد و یکی از قوی ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای CAE بوده که از روش Finite Element و یا المان محدود برای حل مسائل استفاده می کند. توانایی بالای این نرم افزار در انجام انواع تحلیل های مکانیک جامدات و سیالات موجب شده که از آن به طور گسترده ای در انواع صنایع مرتبط مانند طراحی سازه، آنالیز دینامیک و ارتعاشات، تحلیل سیستم های حرارتی و سیالاتی و آنالیزهای کوپله استفاده گردد. مهندسان و طراحان با کمک این نرم افزار قادراند شبیه سازی های مد ارتعاشی و ضریب اطمینان و ایمنی را در طرح‌ هایشان گام به گام اعمال کنند. 
نرم افزار ansys از اجزای تک واحدی تا مجموعه های بزرگ و پیچیده و حتی سیستم های کامل را با کلیه نماهای سه بعدی CAD به یک محصول یا سیستم مجازی کامل و قابل توسعه تبدیل می سازد. سیستم شبیه ‌سازی انسیس از چهار تابع مختلف با قابلیت های کاربردی مختلف تبعیت می نماید که از مدل های اضافی، پلاگین های CAD و اتصالات متحرک می باشند و به گونه ای طراحی شده اند تا کلیه نیازهای کاربران خاص را نیز برآورده سازند. 
طراحان نرم افزار شبیه ساز انسیس معتقد هستند که این نرم افزار کاربردی تا 32 سال آینده می تواند پاسخگوی تمامی نیاز های طراحی کاربران انسیس باشد.  
از این رو دوره آموزشی آشنایی با تحلیل‌ های خطی و غیر خطی سکوهای پایه ثابت تحت بار موج و زلزله با استفاده از نرم ‌افزار ANSYS با مدرسی محمدعلی داستان عضو هیات علمی دانشگاه فنی مهندسی دانشگاه اراک توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری موسسه رده بندی ایرانیان برگزار خواهد شد. سرفصل‌ های این دوره عبارتند از: 
  1. آشنایی با محیط نرم ‌افزار و المان ‌های مورد استفاده در سازه‌ های سکوهای پایه‌ ثابت
  2. مدل ‌سازی دو بعدی یک سکوی دریایی
  3. معرفی بارگذاری متمرکز، گسترده، موج، جریان و زلزله
  4. تحلیل استاتیکی خطی 
  5. تحلیل استاتیکی غیر خطی (غیر خطی مواد و هندسه) 
  6. بررسی کمانش بادبند ها
  7. تحلیل مودال
این دوره طی روزهای 19 و 26 دی ماه سال جاری از ساعت 9 تا 17 در محل مؤسسه رده ‏بندی ایرانیان واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه شبنم، شماره 5 تشکیل می ‏شود. 
بنابر اعلام برگزار کنندگان به دلیل محدودیت در ظرفیت، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند. همچنین به حاضرین گواهینامه حضور در دوره ارائه خواهد شد و به همراه داشتن لپتاپ الزامی است. 
لازم به ذکر است، علاقمندان برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com مراجعه و یا با شماره های 7-44273495-021  تماس حاصل نمایند. 

ارسال نظر