کد خبر: ۳۶۱۱۲
تعداد بازدید: ۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

توسعه طرح طلایی پرورش ماهی در قفس

معاون آبزی پروری شیلات گیلان گفت: برداشت ماهی از قفس‌ های دریایی در گیلان با اجرای طرح طلایی ۲۵۰ درصد افزایش می ‌یابد.
به گزارش مارین نیوز، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان با اشاره به طرح طلایی پرورش ماهی در قفس استان گیلان، اظهار داشت: پیش بینی می ‌شود بیش از هزار تن ماهی از اردیبهشت ماه سال آینده از قفس ‌های دریایی برداشت شود که این میزان ماهی ۲۵۰ درصد بیشتر از دوره گذشته خواهد بود.
احمد قناعت پرست با بیان اینکه این طرح از 3 سال پیش آغاز شده است، گفت: هم اکنون ۱۲ قفس دریایی برای پرورش ماهی در دریای خزر در گیلان در شهرستان ‌های انزلی و آستانه اشرفیه با اشتغالزایی ۳۰ نفر فعال است.
قناعت پرست با بیان اینکه در گیلان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس وجود دارد، گفت: براساس برنامه ششم توسعه تولید ۱۰ هزار تن ماهی در قفس در گیلان پیش بینی شده است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان گفت: از زمان فصل برداشت ماهیان (اواخر اردیبهشت ماه) تا کنون از قفس‌ های دریایی ۴۰۰ تن ماهی به ارزش ۶ میلیارد تومان برداشت شده است.
وی افزایش تولید ماهی، کاهش فشار صید ذخایر ماهی دریای خزر، صرفه جویی اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری را از مزایای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اعلام کرد.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان تصریح کرد: برای پرورش ماهیان خاویاری، سوف و سفید در قفس در سال‌ های آینده نیز برنامه ریزی شده است.



ارسال نظر