کد خبر: ۳۶۱۲۴
تعداد بازدید: ۱۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳

نمایشگاه بین المللی لجستیک و زنجیره تأمین، صنایع و تجهیزات وابسته

چهارمین نمایشگاه بین المللی لجستیک و زنجیره تأمین، صنایع و تجهیزات وابسته تهران در تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ بهمن ماه 1397 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میگردد.
به گزارش مارین نیوز، با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه لجستیک در صنعت، شرکت نمایشگاهی میلاد نور "چهارمین نمایشگاه بین المللی لجستیک و زنجیره تامین، صنایع و تجهیزات وابسته" را با مجوز سازمان محترم توسعه تجارت ایران و حمایتهای وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر ارگانها و انجمن های ذیربط و با هدف ارائه آخرین دستاوردها و تکنولوژیها و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه های مرتبط و همچنین شناسایی پتانسیل های موجود در حوزه های لجستیک و مدیریت زنجیره تامین، صنعت حمل و نقل و بهره گیری مناسب از ظرفیتهای موجود و ایجاد زمینه های بهره وری، اشتغال زایی و کار آفرینی، در سال حمایت از کالای ایرانی برگزار نماید.
لجستیک و زنجیره تأمین مفهومی است که در چند سال گذشته در کشورمان بسیار شنیده می شود. نزدیک به سه دهه است که بحث مدیریت لجستیک و زنجیره تامین مطرح گردیده است و بر اساس آمار و ارقام موجود، کشورها و سازمانهایی که این دانش را به کار گرفته اند پیشرفتهای چشمگیری در حوزه های مربوطه داشته و سود سرشار و صرفه جویی های کلان مالی از بابت به کارگیری این نگرش نصیبشان شده است. مهم تر از همه، مردم نیز به عنوان مشتریان از این بابت منتفع شده اند. نظر به منفعتهای زیادی که به خاطر به کارگیری مدیریت زنجیره تامین حاصل میگردد، امروزه این فلسفه در بین سازمانها و کشورهای مختلف مقبولیت خاصی پیدا کرده و هر روز نیز به مشتاقان آن افزوده می گردد. در کنار این، طی سه دهه اخیر، نگرش علمی و آکادمیک به مبحث مدیریت زنجیره تامین بسیار مثبت بوده و مقالات و کتابهای فراوانی در این زمینه نگاشته شده است.
لجستیک فرایند برنامه ریزی، اجرا و کنترل موثر و کارایی جریان و ذخیره کالاها و خدمات و اطلاعات وابسته به آنها از نقطه شروع تا نقطه ی مصرف به منظور برآوردن احتیاجات مشتری است. گستره لجستیک وابسته به دو مفهوم نقطه مصرف و نقطه شروع و مدیریتی جامع است که بر کلیه سیستم های تولیدی احاطه داشته و کلیه ی فعالیت های یک شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد. به عبارت بهتر، لجستیک بر تمام فعالیت های عملیاتی یک شرکت یا مجموعه ای از شرکت ها که هدف مشترکی را دنبال می کنند تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم دارد. این هدف مشترک برای شبکه شرکت ها می تواند همان برآورده کردن نیازهای مشتری باشد. لجستیک هنر و علم به دست آوردن تولید، توزیع مواد و محصول در مکان مناسب و در مقدار مناسب است.
توجه به گسترش فعالیتهای صنعتی و بازرگانی و عزم جدی در سطوح مختلف کشور در زمینه تعالی و توسعه، دقت در تمامی ابعاد تامین، تولید و توزیع، فراتر از نوع و کیفیت محصول برای پیشرفت در همه ابعاد صنعتی و اقتصادی ایجاب می کند تا با مطالعه تجارب جهانی در این زمینه نقش مدیریت زنجیره تامین و لجستیک را بیشتر از قبل در صنایع مورد توجه قرار دهیم.
بر این اساس، چهارمین نمایشگاه بین المللی لجستیک و زنجیره تامین، صنایع و تجهیزات وابسته از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. 
امید است این گردهمایی موجبات ارتقا و پیشرفت این صنعت در کشور و بهره گیری هر چه بیشتر صاحبان کالا و خدمات از دستاوردهای این دانش را فراهم آورده و نهایتا موجبات بالاتر بردن سطح رضایتمندی مردم عزیز ایران، به عنوان مصرف کنندگان نهایی کالا و خدمات در کشور شود.  
در این راستا، انجمن مهندسی دریایی ایران در نمایشگاه فوق شرکت خواهد کرد و بدینوسیله از تمامی مدیران، متخصصان و دانش جویان دریایی کشور دعوت نمود تا از غرفه انجمن دیدن فرمایند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس لجستیک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
امیدوارم دستاورد خوبی داشته باشه
ارسال نظر