کد خبر: ۳۶۱۹۷
تعداد بازدید: ۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

پیوستن موسسه رده بندی ایرانیان به یاران مرکز ملی رتبه بندی

در چهاردهمین جلسه کارگروه احراز صلاحیت مؤسسات مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران، موسسه رده بندی ایرانیان احراز صلاحیت شد تا تعداد مؤسسات رتبه‌بندی همکار با این مرکز به یازده موسسه برسد.
به گزارش مارین نیوز، در چهاردهمین جلسه کارگروه احراز صلاحیت مؤسسات مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران که روز سه شنبه مورخ 1397/11/16 برگزار گردید، پرونده مؤسسات رتبه‌بندی مورد بررسی قرار گرفت و پس بحث و بررسی و دفاعیه هیات مدیره "موسسه رده‌بندی ایرانیان"، این موسسه برای ورود به حوزه رتبه‌بندی احراز صلاحیت شد.
موسسه رده‌ بندی ایرانیان در گرایش حمل ‌و نقل و انبار داری حائز سطح یک و در گرایش صنایع خودرو، وسایط نقلیه حائز و قطعات حائز سطح سه شد.
پیش از این 10 شرکت در مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران موفق به دریافت این مجوز شده بود که با این حساب در مجموع صلاحیت 11 شرکت برای ورود به حوزه رتبه‌ بندی احراز شده است.


طبق اعلام مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران، تعداد قابل‌توجهی پرونده تقاضای صلاحیت رتبه‌ بندی برای تأیید صلاحیت در دست بررسی این مرکز است که امید می ‌رود پس از تأیید توسط کارگروه، به مؤسسات رتبه ‌بندی صالحه افزوده شوند.

یاد آور می شود، مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران پیرو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1389 در ساختار نظارتی اقتصادی کل کشور تعریف شده است. تسهیل محیط کسب و کار از مسیر شناسنامه دار نمودن فعالان اقتصادی، توسعه ابزار رتبه بندی و انتشار گزارش های رتبه بندی و فراهم نمودن بستر اعتماد برای اعضا، امتیازات ویژه قانونی به فعالان اقتصادی رتبه بندی شده بر بستر شبکه اطلاعات ملی و بین المللی این مرکز می باشد. این مرکز به عنوان نهاد ملی تنظیم و اجرای مقررات رتبه بندی اقتصادی کشور شناخته می شود که بر این اساس، ماموریت تنظیم مقررات و شاخص های رتبه بندی، انتخاب موسسات رتبه بندی واجد شرایط و نظارت بر وظایف موسسات رتبه بندی، همچنین ترویج فرهنگ رتبه بندی و در نتیجه ارتقاء توانایی بنگاه های اقتصادی از وظایف اصلی مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران می باشد که از طریق موسسات رتبه بندی منتخب مرکز ملی، اهداف خود را پیاده سازی می نماید. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
مثل اینکه موسسه رده بندی ایرانیان در این سالها خوب کار کرده است
ارسال نظر