کد خبر: ۳۶۲۲۹
تعداد بازدید: ۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

تصویب لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی دریای خزر

هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید معاونت حقوقی رئیس جمهور، لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی، الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را تصویب کرد.
به گزارش مارین نیوز، رییس جمهور در جلسه روز یکشنبه پنجم اسفند ماه هیئت وزیران که ریاست آن را برعهده داشت، ضمن توصیه به دستگاه های اجرایی برای همکاری و حمایت حداکثری از تلاش های خلاقانه و نوآورانه پارک های علم و فناوری، بر تسهیل در ارایه خدمات بانکی، بیمه و مالیات و بهره گیری حداکثری از محصولات این مراکز تأکید کرد.


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین دانشگاه های مجاور این پارک ها را به ایجاد رشته های مرتبط با فعالیت پارک ها و تلفیق دانش و حضور آنها در شناسایی راه حل های بدیع برای پیشرفت و حل مشکلات دعوت کرد.

تصویب لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی، الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر
در این جلسه هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و تأیید معاونت حقوقی رئیس جمهور، لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی، الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را تصویب کرد.
این لایحه با اهداف حمایت، حفاظت و احیای سلامت و یکپارچگی تنوع زیستی و زیست بوم دریای خزر و تضمین استفاده پایدار از منابع زیستی به تصویب رسید.
حفاظت گونه های تهدید شده و زیست بوم های آسیب پذیری برای تضمین ماندگاری و تنوع زیستی آن ها در درازمدت، ممانعت از کاهش، تنزل و تخریب گونه ها، زیستگاه ها و سامانه های بوم شناختی در راستای اصل احتیاط و نیز حمایت و حفاظت از مناطقی که به بهترین وجه، طیف وسیعی از گونه ها، زیستگاه های ویژه، سامانه های بوم شناختی و میراث های طبیعی و فرهنگی مربوط را ارائه می دهند، از مهمترین اقداماتی است که در جهت تحقق اهداف فوق می بایست، صورت پذیرد.

ارسال نظر