کد خبر: ۳۶۳۱۰
تعداد بازدید: ۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

کاوشگر خلیج فارس در اختیار اساتید کشور / تورهای پژوهشی دریایی

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمامی دانشگاه هایی که در حوزه دریا فعالیت دارند در صورت نیاز می توانند از اطلاعات و امکانات پژوهشگاه استفاده کنند، لذا در حال حاضر تورهای مشخصی با کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه اقیانوس شناسی این ماموریت را انجام می دهد.
به گزارش مارین نیوز، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تفاهم ای با هدف گسترش مناسبات دانشگاه ها و پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی در حوزه دریایی امضا شده است، تصریح کرد: دبیرخانه این فعالیت در پژوهشکده اقیانوس شناسی مستقر شده است و از سال 96 برنامه هایش در راستای مشارکت و همکاری دانشگاه ها در حوزه دریایی است. 
مسعود برومند ادامه داد: پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی می تواند امکانات لازم مثل گشت های دریایی را برای گروه های تحقیقاتی و نمونه گیری از دریاهای کشور در اختیار اساتید قرار دهد. 
برومند توضیح داد: طی جلسه ای در روز 11 اردیبهشت ماه سال جاری در شهر بوشهر و در محل کشتی اقیانوس شناسی روسا و نمایندگان دانشگاه های علوم دریایی و دیگر دانشگاه ها که در این حوزه فعالیت دارند، با روش نمونه برداری از آب ها از کف خلیج فارس و نمونه برداری از موجودات زنده و بررسی چرخه حیات در خلیج فارس آشنا شدند. 
معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: در بازدید روسای دانشگاه ها از کشتی کاوشگر خلیج فارس برنامه های عملیاتی برای توسعه فعالیت های دریایی در همه حوزه ها اعم از پژوهشی، فناوری و توسعه اقتصاد مبتنی بر دریا مذاکرات قابل توجهی انجام شد. 
برومند عنوان کرد: تمامی دانشگاه هایی که در حوزه دریا فعالیت دارند در صورت نیاز می توانند از اطلاعات و امکانات پژوهشگاه استفاده کنند. لذا در حال حاضر نیز تورهای مشخصی با کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه اقیانوس شناسی تحت عنوان کشتی کاوشگر خلیج فارس این ماموریت را انجام می دهد. 



منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
چقدر حال میده با متخصصان ایرانی و شناور ساخت داخل چقدر اطلاعات می تونیم کسب کنیم.
ارسال نظر