کد خبر: ۳۶۳۳۱
تعداد بازدید: ۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

بازگشت متفاوت و پرقدرت ناوشکن "دماوند" به کاسپین

ناوشکن "دماوند" که دی ماه 1396 در دریای کاسپین دچار سانحه شد براساس اعلام فرمانده نداجا به سامانه سنجنده بومی بسیار پیشرفته مجهز شده و به زودی با قابلیت های بسیار بیشتر و متفاوت به دریا باز می گردد.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملیاتی شدن ناوشکن دماوند که 18 اسفند 93 به ناوگان شمالی کشور ملحق شده بود اما 20 دی 96 در حال ورود به بندر انزلی به موج ‌شکن شرقی این بندر برخورد کرد و دچار سانحه شد، گفت: این ناو کاملا ایرانی برای رویارویی با شرایط خشن دریای کاسپین تقویت شده و همین امروز آمادگی ورود به ناوگان دریایی کشورمان را دارد، اما از آنجاییکه می‌ خواهیم شاهد حضور قوی و دریانوردی پرقدرت این ناوشکن باشیم، تا کامل شدن تجهیزات آن صبر می‌ کنیم. دماوندی که به دریای کاسپین می رود با دماوند قبلی کاملا متفاوت بوده و از قابلیت های بیشتری بهره می برد.
امیر دریادار حسین خانزادی خاطرنشان کرد: بازسازی دماوند در شرکت صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی انجام شده و اولین ناوشکنی است که به سامانه ‌های سنجنده بومی بسیار پیشرفته مجهز شده و به ‌زودی شاهد الحاق آن به ناوگان شمال خواهیم بود.
فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: علاوه بر ناوشکن دماوند، دومین ناوشکن پیشرفته ما یعنی ناوشکن "دنا" که از پروژه های کلاس "موج" محسوب می شود پس از عملیاتی شدن به ناوگان جنوب الحاق و به ماموریت های اقیانوسی اعزام خواهد شد و همچنین یک ناو موشک ‌انداز دیگر نیز به ناوگان نیروی دریایی تا پایان سال ملحق می شود.


وی درباره تأمین امنیت کشتی‌ های تجاری و نفت ‌کش کشورمان در آب ‌های آزاد گفت: امروز برای تأمین امنیت اقتصاد کشور ناوگروه ‌هایی را به دریا اعزام کرده ‌ایم تا ما و سایر کشورهای ذینفع از منافع دریا بهره ‌مند شویم.
امیر خانزادی ادامه داد: همکارانم در ناوگان جنوب در خلیج عدن حضور فعالی دارند، تا به امروز تهدیدها مربوط به دزدان دریایی بود اما از این به بعد علاوه ‌بر این اگر موضوع تهدید کشتی ‌های تجاری کشورمان از سوی کشتی ‌های نظامی دشمن مطرح شود، قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد و هموطنانمان مطمئن باشند که نیروی دریایی ارتش با چشمانی بیدار از منافع تجاری کشورمان در دریا دفاع خواهد کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
پروژه موج را آقای مهندس تیمسار دهقان فرمانده کارخانجات نداحا آن زمان را انداخت خوبه از ایشون تشکر بشه . زمانی ایشون می گفتند می توانیم خیلی ها که الان می گویند آن موقع اعتقاد نداشتن. ایشان شخصا دستور ساخت این پروژه را از رهبری گرفتند.
ارسال نظر