تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۳۳۹
تعداد بازدید: ۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

برگزاری دوره آموزشی MAXSURF / طراحی یکپارچه و قدرتمند

دوره آموزشی MAXSURF که نرم افزاری قدرتمند برای معماری و طراحی دریایی می باشد، طی روزهای 26 اردیبهشت، 2 و 9 خرداد ماه سال جاری توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مؤسسه رده ‏بندی ایرانیان برگزار می شود.
به گزارش مارین نیوز، دوره آموزشی "MAXSURF" با مدرسی محمد سعیدی، دانشجوی کارشناس ارشد مهندسی دریا دانشگاه صنعتی شریف توسط انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری مؤسسه رده ‏بندی ایرانیان برگزار می گردد.  
نرم افزار مکسرف (Maxsurf) در ابتدا توسط شرکت Formsys در استرالیا ایجاد و بعدها توسط شرکت Bentley  توسعه یافت در طول بیش از 25 سال در هزاران کشتی تجاری، کشتی های نظامی، قایق ها و یات ها (yachts) در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین برای ساخت بزرگترین و سریع ترین کاتاماران های آلومینیومی با سرعت بالا (بیش از 40 گره) در جهان استفاده شده است. 
Maxsurf مجموعه ای جامع و پر کاربرد از ابزارهای یکپارچه و قدرتمند نرم افزاری معماری دریایی برای طراحی انواع شناورهای دریایی در مرحله طراحی مفهومی (Conceptual Design) و طراحی جزئیات (Detail Design) است که برای مراجع درسی رشته معماری کشتی در ده ها دانشگاه برجسته در سراسر جهان از جمله MIT، موسسه Webb، آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده، آکادمی گارد ساحلی ایالات متحده، دانشگاه میشیگان، دانشگاه دریایی نیویورک، دانشگاه نیواورلئان، ساوتهمپتون، نیوکاسل و دانشگاه مموریال مورد استفاده قرار گرفته است.
این نرم افزار قادر به مدل سازی بدنه، تحلیل هیدرودینامیکی، تحلیل تعادل و پایداری در حالت سالم و صدمه دیده، تحلیل مقاومت و توان، حرکات کشتی در دریا، تحلیل مخازن برای صدمه دیدگی و مقایسه آن ها با استانداردهای موجود در نرم افزار، طراحی اولیه سازه و تحلیل المان محدود سازه ی بدنه و همچنین تحلیل مقاومت (Resistance) و دریامانی (Seakeeping) است. 

سرفصل‌ های این دوره عبارتند از: 
  • مروری بر مقدمات هیدروستاتیک و پایداری شناورها
  • آموزش ماژولها: Maxsurfe Fitting, Maxsurfe Modeler, Maxsurfe Stability, Maxsurfe resistance
  • مقدماتی از تهیه دفترچه تعادل کشتی 
این دوره طی روزهای 26 اردیبهشت، 2 و 9 خرداد ماه سال جاری از ساعت 8:30 الی 13در محل مؤسسه رده ‏بندی ایرانیان واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه شبنم، شماره 5 تشکیل می ‏شود. 
بنابر اعلام برگزار کنندگان به دلیل محدودیت در ظرفیت، اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند. همچنین به حاضرین گواهینامه حضور در دوره ارائه خواهد شد و به همراه داشتن لپتاپ الزامی است. 
لازم به ذکر است، علاقمندان برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت انجمن مهندسی دریایی ایران بنشانی www.iraname.com مراجعه و یا با شماره های 7-44273495-021  تماس حاصل نمایند. 



ارسال نظر