تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۴۰۲
تعداد بازدید: ۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

نمونه برداری و تست آب توازن کشتی ها در بوشهر + تصاویر

در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی و اجرای الزامات کنوانسیون ها، نمونه برداری و تست آب توازن کشتی ها در بنادر استان بوشهر انجام شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر دراینباره گفت: در راستای اجرای الزامات کنوانسیون های بین المللی در خصوص مدیریت آب توازن کشتی ها که بمنظور جلوگیری، کاهش و کنترل آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از ورود گونه های غیر بومی و مواد عفونی و بیماری‌ زا توسط آب توازن کشتی‌ ها می باشد. این اداره کل مبادرت به انجام نمونه برداری و تست آب توازن کشتی ها در بنادر استان بوشهر نمود.


محمد قاسمی افزود: با توجه به وجود اسکله‌ های متعدد صادراتی در استان و بمنظور حفاظت از محیط زیست دریایی، اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدام به تهیه دستگاه تست اولیه مولفه‌ های فیزیکی و شیمیایی آب توازن نمود و در این راستا برای اولین بار نمونه‌ گیری از کشتی‌ ها در بندر بوشهر توسط افسران کنترل و بازرسی شناورها و کارشناسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین با خرید تجهیزات پیشرفته‌ تر توسط سازمان بنادر و دریانوردی، مقرر شد بنادر خارک و عسلویه نیز همگام با سایر بنادر کشور به نمونه گیری و بررسی میزان انطباق کشتی‌ ها با الزامات کنوانسیون اقدام نمایند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص امکانات دستگاه مورد نظر، عنوان کرد: از جمله امکانات این دستگاه می توان به تعیین میزان شوری آب به منظور بررسی تعویض آب توازن بر اساس استاندارد D۱، فلورسنج دستی بمنظور تشخیص کلروفیل ها و فیتو پلانکتون ها با هدف بررسی انطباق با استاندارد D۲ و کلر سنج جهت حصول اطمینان از راندمان سیستم پردازش آب توازن و عدم خطر زایی اکسیدانت های باقی مانده (که مهمترین آن کلر آزاد و کلر کل میباشد) طبق استانداردD۲ اشاره کرد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مفیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
رعایت قوانین بین المللی بهترین کار برای جهانی شدن است
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
خسته نباشید مهندس
ارسال نظر