تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۴۰۳
تعداد بازدید: ۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

انجام رتبه بندی شرکتها و فعالان اقتصادی / افزایش بهره‌ وری، کمک به اشتغالزایی در صنایع

موسسه رده بندی ایرانیان ICS اعلام نموده که با اذعان به اهمیت و جایگاه رتبه بندی در فضای کسب و کار بنا دارد این مهم را با کمک مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران و دستگاه های متولی بعنوان موسسه رتبه بندی تایید صلاحیت شده از طرف مرکز ملی رتبه بندی به سر انجام برساند.
به گزارش مارین نیوز، مرکز ملی رتبه بندی اتاق ايران پیرو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی سال 1389 در ساختار نظارتی اقتصادی کل کشور تعريف شده است که تسهیل محیط کسب و کار از مسیر شناسنامه دار نمودن فعالان اقتصادی، توسعه ابزار رتبه بندی، انتشار گزارش های رتبه بندی و فراهم نمودن بستر اعتماد برای اعضا، از امتیازات ويژه قانونی فعالان اقتصادی رتبه بندی شده بر بستر شبکه اطلاعات ملی و بین المللی اين مرکز می باشد. از طرح رتبه بندی می توان به منظور افزایش توانمند سازی و افزایش بهره‌ وری شرکت ها و تولید کنندگان به ویژه از نوع کوچک و متوسط مرتبط با بخش های مختلف با توجه به نقش آنها و سهم بسزایی که در رشد صنعت کشور نقش بسزایی دارند استفاده نمود که از جایگاه ویژه ‌ای نیز در مطالعات صنعتی به خصوص تقویت حلقه های ارتباطی فی مابین صنایع کوچک، متوسط و بزرگ کشور برخوردار می شوند. بطوریکه با نگاهی پویا به این موضوع می توان روند تبدیل صنایع کوچک به متوسط و بزرگ را ایجاد و یا تقویت نمود تا هم از مزایای اشتغالزایی و هم کمک به صنایع کشور و افزایش توان صادراتی آنها بهره‌ مند گردید. 
بنابراین نقش موسسات رده بندی، سازمان ها و شركت های مختلف در این حوزه در روند رشد و توسعه كيفی، كمی و اقتصادی شرکتها و فعالان اقتصادی كشور بسيار حائز اهميت بوده و تنها يک زنجيره استاندارد و كارآمد می تواند تضمين كننده نيازهای شرکت ها و فعالان اقتصادی باشد. لذا نظر به اهمیت و کارکرد نظام های رتبه بندی علمی و عادلانه در بهبود محیط کسب و کار و لزوم بکارگیری آنها در فراهم آوری بسترهای لازم برای توسعه پايدار روابط تجاری و اقتصادی داخلی و خارجی و در اجرای قوانین و مقرراتی که به عنوان تکالیف قانونی بر عهده اتاق بازرگانی ايران گذاشته شده است، امروزه رتبه بندی فعالان اقتصادی توسط مرکز رتبه بندی اتاق ايران بیش از پیش ضرورت می يابد.
دراین راستا، موسسه رده بندی ایمنی صنعت ایرانیان ICS اعلام نموده که با اذعان به اهمیت و جایگاه رتبه بندی در فضای کسب و کار بنا دارد این مهم را با کمک مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران و دستگاه های متولی بعنوان موسسه رتبه بندی تایید صلاحیت شده از طرف مرکز ملی رتبه بندی به سر انجام برساند.

دامنه کاربرد
در دامنه کاربرد این طرح کلیه شرکت ها و فعالان اقتصادی در زمینه های مختلف از قبیل ساخت، بازرگانی، مالی و … فعالیت دارند. بنابراین موسسه رده بندی ایرانیان به منطور ارائه خدمات و رتبه بندی شرکتها و فعالان اقتصادی در دو حوزه حمل و نقل و انبارداری و صنایع خودرویی، وسایل نقلیه و قطعات، براساس دستورالعمل های تدوین شده از طریق ارزیابی و رتبه بندی انواع شرکت ها و فعالان اقتصادی و صدور گواهینامه از طریق مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران اقدام به رتبه بندی شرکتهای مذکور می نماید.

لازم به ذکر است، شرکت ها و فعالان اقتصادی علاقه مند به رتبه بندی توسط ICS می توانند با مراجعه به سایت مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران nrc-ic.ir و انتخاب موسسه رده بندی ایرانیان بعنوان موسسه رتبه بندی ثبت نام نمایند که پس از بارگذاری اطلاعات در اسرع وقت هماهنگی های مربوطه صورت می پذیرد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره 42186000-021 و یا پست الکترونیکی  info@ics.org.ir ارتباط برقرار نمایید.  

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
1
اگر اجازه بدهند این موسسه نشان داده که می تواند و توان آن را دارد که در سطح بین المللی مطرح شود و افتخاری برای ایرانیان باشد
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
از شرکتها تقاضا دارم همه کمک کنند این کار خوبی است
ارسال نظر