کد خبر: ۳۶۴۱۵
تعداد بازدید: ۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

شناسایی نخستین ایده های فراساحلی کشور

نخستین رویداد ملی ایده ‏پردازی فراساحلی به ‌منظور گردآوری و تسریع ورود ایده‌ ها به بازار تولید محصولات با موضوعات مختلف در این حوزه همزمان با هشتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، نخستین رویداد ملی ایده ‏پردازی فراساحلی به ‌منظور گردآوری و تسریع ورود ایده‌ ها به بازار تولید محصولات با موضوعات مختلف در این حوزه همزمان با هشتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل برگزار شد. 


مهلت شرکت در این رویداد ایده پردازی 31 اردیبهشت ماه 1398 اعلام شده بود که در یک نوبت بنا به درخواست مکرر تیم ها تا هفتم خرداد ماه 98 تمدید شد. در نهایت 10 تیم در راستای محورهای هوش مصنوعی در حفاری، تعمیر و نگهداری سازه های فراساحلی، هوشمندسازی بهره برداری از سکوهای دریایی و انرژی های تجدیدپذیر دریایی در این رویداد ثبت نام کردند. 
از بین ایده های ارسالی، در محور تعمیر و نگهداری سازه های فراساحلی 4 ایده، محور هوش مصنوعی در حفاری 2 ایده، محور هوشمند سازی بهره برداری از سکوهای دریایی 2 ایده و در محور انرژیهای تجدید پذیر 4 ایده بوده است که در نهایت 7 ایده پس از مرحله اول داوری در اوایل خرداد ماه، همزمان با هشتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل در تاریخ های 21 و 22 خرداد ماه در دانشگاه صنعتی شریف ارائه شدند. ایده های برگزیده به شرح زیر است: 
- هوش مصنوعی در حفاری، تیم  PySQL و تیم  Intelligence Drilling
- تعمیر و نگهداری سازه های فراساحلی، تیم نصیر و تیم توسعه عمران پیشرفت دریا
- هوشمند سازی بهره برداری از سکوهای دریایی، تیم دریا هوشمند
- انرژیهای تجدیدپذیر، تیم  waterboard، تیم  blue ocean, green earyh


در این مراسم از داوران مقالات و رویداد ایده پردازی فراساحلی تقدیر به عمل آمد و ستاد برگزاری هشتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل نیز ضمن قدرانی از تمامی شرکت کنندگان و تیم های ایده پرداز، به رسم یاد بود لوح تقدیری را همراه با یک کارت هدیه سه میلیون ریالی به تیم ها اهدا کرد.
همچنین شرکت نفت فلات قاره ایران، تیم نیکو پایش به سرپرستی دکتر علی احمدی با ایده برتر محور بهینه سازی تعمیر و نگهداری سازه های فراساحلی تحت عنوان "تشخیص آسیب در سکوهای شابلونی به روش مساله معکوس و با استفاده از سنسورهای محدود" را با هزینه خود برای بازدید از حوزه نفتی لاوان و سکوی رسالت دعوت کرد.
شرکت ولسرویسز ایران (well services of Iran) نیز به تیم PySQL که ایده برتر حوزه هوش مصنوعی در حفاری، تحت عنوان "طراحی سیستم بهینه سازی حفاری با قابلیت اتصال به دکل" را داشت، جایزه نقدی سی میلیون ریالی اهدا کرد و تیم ارائه دهنده را برای مذاکره به منظور سرمایه گذاری و توسعه ایده به دفتر تهران دعوت نمود. 
لازم به ذکر است، یونسکو حامی محور انرژی های تجدیدپذیر دریایی، ایده ای را بعنوان برتر اعلام نکرد اما برای تمام تیم های شرکت کننده لوح تقدیر ارسال خواهد نمود.
شایان توجه است، این رویداد کمک بزرگی در شناسایی مسائل بومی و تلاش برای حل آنها می نماید. امید است در سال های آینده این رویداد ایده بازار به رویدادهای استارتاپی و فن بازار تبدیل شود و در پیشرفت افراد خلاق کمک کند.


گفتنی است، هشتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل با محوریت تقویت توان مهندسی و ارائه برنامه های مختلف توسط گروه مهندسی دریای دانشگاه صنعتی شریف 21 و 22 خرداد ماه 1398 در محل این دانشگاه برگزار شد و میزبان پژوهشگران،‌ دانشگاهیان و سیاستگذاران این عرصه بود. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
خواهش دارم خیلی خیلی به استارتاپ ها توجه کنید
احسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
متاسفانه داوری ها کاملا جهت دار بود و تیم نیکو پایش که از دانشجویان دانشگاه شریف بودند و استادان آنها دبیر اجرایی و دبیر علمی کنفرانس بودند، از قبل برنده بودند و مستبقه کاپملا بصورت نمایشی برگزار گردید.
ارسال نظر