کد خبر: ۳۶۵۰۲
تعداد بازدید: ۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

به آب اندازی بزرگترین لنج فایبرگلاس در قشم / همراه تصاویر

مدير كل بنادر دريانوردي استان هرمزگان از به آب اندازي بزرگترين لنج فايبرگلاس صادراتی ساخت ایران در جزيره قشم خبر داد و گفت: سفارش ساخت 5 فروند شناور دیگر توسط متقاضيان خارجي در کارخانه های شناورسازی استان در حال انجام است.
به گزارش مارین نیوز، مديركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان ضمن تشريح مشخصات فني اين شناور اظهار داشت: اين لنج  فايبرگلاس با نوع كاربری باری، 56 متر طول و 15 متر عرض دارد كه به سفارش يك متقاضی از كشورهای حاشيه خليج فارس ساخته و پس از انجام عملیات موفقیت آمیز به آب اندازی در جزیره قشم و طی شدن تشریفات قانونی به مالك آن در خارج از کشور تحويل می شود.


اله مراد عفيفي پور با بيان اينكه ساخت اين شناور در اواخر سال 96 در يكی از شناورسازی هاي جزيره قشم آغاز شد، گفت: اين شناور طی مدت دوسال ساخته و پس از اخذ مجوزهای لازم از یکی از موسسات رده بندی ایرانی و ارز آوری 460 هزار دلاری، به آب اندازي شد.
وی ظرفيت ناخالص اين شناور را 449 تن و ظرفيت بارگيری آن را 1300 تن اعلام كرد و افزود: شناور مذكور با طول 56 متر بزرگترين لنج فايبر گلاس باری ساخته شده در استان است كه در مقايسه با شناور لنج صادراتی كه ابتدای سال جاری به آب اندازی و تحويل شد، به لحاظ طولی 9 متر بزرگتر است.


عفيفي پور ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حمایت از رونق تولیدات ساخت ایران در سال ۹۸ و برنامه های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه، خاطرنشان کرد: سفارش ساخت 5 فروند شناور توسط متقاضيان خارجی در کارگاه ها و کارخانه های شناورسازی استان هرمزگان در حال انجام است که سه فروند آن، شامل شناورهای سنتی با کاربری تفریحی است.
این مقام مسئول گفت: استان هرمزگان با بهره مندی از ۶۰ کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی کانون مهم تولید شناورهای دریایی در ایران محسوب می شود که این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاس های موسسات رده بندی ایرانی تولید می شوند.








ارسال نظر