کد خبر: ۳۶۵۸۱
تعداد بازدید: ۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

فناوری‌ های دریایی در استان بوشهر توسعه یابد

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور خواستار تلاش برای تولید محصولات جدید و جلوگیری از خام فروشی شد و گفت: فناوری‌ های دریایی در استان بوشهر توسعه یابد.
به گزارش مارین نیوز، معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور عصر دیروز در نشست با نخبگان و فعالان شرکت‌ های دانش‌ بنیان استان بوشهر اظهار داشت: در راستای حمایت از شرکت‌ های دانش‌ بنیان در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.
سورنا ستاری از توسعه زیرساخت‌ های مورد نیاز شرکت‌ های فناور در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان بوشهر در دهه فجر امسال به بهره‌ برداری می‌ رسد و نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ های استان بوشهر در عرصه نفت، گاز، آبزی‌ پروری، شیلات و . . . بیان کرد: شرکت‌ های فناور و دانش بنیان باید از این ظرفیت‌ ها به خوبی استفاده کنند.
وی با تاکید بر تقویت تعامل بین صنعت و  شرکت‌ های فناور و دانش‌ بنیان‌ خاطرنشان کرد: شرکت‌ های فناور باید نگاه ویژه‌ ای به ایجاد ارزش افزوده برای محصولات و جلوگیری از خام‌ فروشی داشته باشند.
ستاری به ظرفیت‌ های زیست فناورانه دریایی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه دریا و ساحل است و باید بیوتکنولوژی دریایی در استان با همکاری شرکت‌ های دانش بنیان در عرصه ریزجلبک‌ ها توسعه یابد.
وی با بیان اینکه ایران به عنوان قدرت اول در عرصه بیوتکنولوژی منطقه محسوب می‌ شود، تصریح کرد: شاهد رشد قابل توجه بیوتکنولوژی در ایران هستیم و ۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود که این بیوتکنولوژی بی‌ نظیر است.
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان بوشهر مراحل راه‌ اندازی آن طی می‌کند تصریح کرد: با کمک این صندوق زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان جوانان استان بوشهر بیش از پیش شکوفا می‌ شود.





ارسال نظر