تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۶۱۹
تعداد بازدید: ۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
قرارداد توسعه میدان گازی بلال با سقف هزینه سرمایه‎ای ۴۴۰ میلیون دلار میان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت داخلی پتروپارس به امضا رسید.
به گزارش مارین نیوز، قرارداد طرح توسعه میدان گازی بلال، صبح امروز (شنبه، ۲۳ شهریورماه) با حضوربیژن زنگنه، وزیر نفت و مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بین شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرما و شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار عمومی طرح – GC و الحاق قرارداد یاد شده به قرارداد بیع متقابل طرح توسعه جامع و یكپارچه فازهای ۱۱ تا ۲۴ پارس جنوبی امضاء شد.
NIOC گزارش داد، سقف هزینه سرمایه‌ ای این طرح مبلغ ۴۴۰ میلیون دلار است که از محل سرمایه صندوق توسعه ملی تأمین می شود.
بر اساس مفاد قرارداد، پیمانکار موظف است طی ۳۴ ماه، حفاری در مجموع ۸ حلقه چاه تولیدی شامل یک حلقه چاه توصیفی – اکتشافی با هدف توصیف و تولید لایه های گازی مربوطه به همراه حفر یک حلقه چاه Learning و ۶ حلقه چاه توسعه ای، ساخت و نصب یک جکت سرچاهی چهارپایه، ساخت و نصب یک عرشه با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز غنی و احداث یک رشته خط لوله به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر به همراه نصب کابل فیبر نوری را انجام دهد.


شركت پتروپارس نیز مسئولیت راهبری، مدیریت و یكپارچه‌ سازی قرارداد، انجام مطالعات مخزنی، طراحی حفاری و تهیه اسناد مناقصات فرعی را برعهده دارد.
برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش و ۱۵ هزار بشکه میعانات گازی از دستاوردهای طرح توسعه میدان گازی بلال به شمار می رود که با ارسال از طریق خط لوله به سکوی C فاز ۱۲ و انتقال به ساحل کنگان پس از شیرین سازی در پالایشگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی به خط سراسری گاز تزریق می شود. 
میدان گازی بلال در بخش شرقی میدان گازی پارس‌جنوبی و در ۹۰ كیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان واقع شده است.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: