کد خبر: ۳۶۷۰۸
تعداد بازدید: ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

افتتاح خط تولید کانتینر دریایی / اقدام به توسعه ناوگان دریایی و حمل و نقل هوشمند

وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره برداری از خط تولید کانتینرهای چندوجهی ضمن اعلام این مطلب که حرکت به سمت توسعه ناوگان و حمل و نقل هوشمند در دستور کار قرار دارد، گفت: شرکت های حمل و نقل دریایی تولید داخلی را به جریان پایدار تبدیل کنند.
به گزارش مارین نیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به همراه محمد راستاد معاون خود و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صبح امروز از مجتمع تولید کننده کانتینرهای حمل دریایی در استان البرز بازدید کرد. در بازدید امروز بزرگترین خط تولید کانتینرهای چند وجهی حمل دریایی نیز مورد بهره ‌برداری قرار گرفت. 
وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح با اشاره به اهمیت کانتینر برای سیستم حمل و نقل دریایی، اظهار داشت: کشورهای خارجی در ابتدای تحریم ها با هدف ضربه به ناوگان حمل و نقل دریایی ایران تمام 85 هزار کانتینر خود را از ایران خارج کردند. 
محمد اسلامی افزود: امروز تحریم ها ما را به خودکفایی رساند و ما نشان دادیم میتوانیم با تکیه به توان داخل نیازهای خود را برآورده سازیم. 
وی با اشاره به استاندارد جهانی کانتینرهای تولیدی این شرکت اضافه کرد: این کانتینرها علاوه بر استفاده از سیستم حمل و نقل دریایی قابلیت استفاده در سیستم حمل و نقل ریلی و جاده ای نیز دارد. 


اسلامی اعلام کرد: تولید کانتینر داخلی کاری با افتخار است که توسط نیروهای داخلی به سرانجام رسیده و جلوه کاملی از موفقیت و توان ایرانی را به نمایش گذاشت. اگرچه در این شرایط سخت، تولید داخلی شرایط ناهمواری دارد، اما اراده و قاطعیت همواره نتایج رضایت‌ بخشی را به دنبال خواهد داشت که امروز شاهد این توان و قدرت در شرکت ‌های داخلی هستیم.
وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که کشور همواره در فراز و نشیبهای فراوانی قرار داشته و دارد، تصریح کرد: اینکه بعد از هجوم کالاها و اقلام خارجی که در شرایط خاص به کشور سرازیر می شد، باور تولید و تمرکز بر توان داخلی را در عرصه های مختلف، از جمله حمل و نقل دریایی ایجاد کرده‌ ایم، نکته حائز اهمیتی است که باید تقویت شود.


رییس سازمان بنادر و دریانوردی نیز در مورد نیاز دریایی کشور به این کانتینرها گفت: کشور هم اکنون 200 تی ای یو کانتینر دارد و پیش بینی حجم مورد نیاز ما 500 تی ای یو است. 
محمد راستاد افزود: این خط که امروز به بهره برداری رسید ظرفیت تولید 100 کانتینر را در روز دارد که حجم قابل توجهی برای تامین نیاز است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این خط با هزینه 250 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و برای 350 نفر اشتغال مستقیم و بیش از هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است. 

لازم به ذکر است، در جریان این بازدید، اعضای هیات عامل سازمان بنادر، انجمن کشتیرانی، شرکت کشتیرانی و بانک صادرات حضور داشتند. 




ارسال نظر