کد خبر: ۳۶۷۴۳
تعداد بازدید: ۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

تذکر جهت اجرای قانون صنایع دریایی / مصوباتی برای تقویت‌ صنعت کشتی‌ سازی

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بزودی مصوباتی برای تقویت صنایع کشتی‌ سازی داخلی خواهیم داشت، گفت: بخش ‌هایی از قانون صنایع دریایی که دولت اجرا نکرده را احصاء و برای عملیاتی شدن آن تذکر می دهیم.
به گزارش مارین نیوز، نماینده مردم هرمزگان در مجلس ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر ۷ تن از اعضای فراکسیون دریایی مجلس به بندرعباس، اظهار داشت: فرصتی دست داد تا از صنایع کشتی‌ سازی مستقر در هرمزگان و ظرفیت ‌ها و قابلیت ‌های هر کدام از واحدها بازدید جامعی داشته باشیم و سطح توانمندی هر کدام از بخش ‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. 
حسین هاشمی تختی تاکید نمود: با فعال کردن بیش از پیش این صنعت در کشور نه تنها قادر خواهیم بود که اقتصاد ملی‌ مان را بر پایه ظرفیت‌ های دریا محور تقویت کنیم بلکه می ‌توانیم افق ‌های تازه ‌ای از رشد و پیشرفت را در پیش روی استان قرار داد. 
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بزودی جلسه مشترکی پیرامون همین مباحث در کمیسیون عمران و با حضور اعضای فراکسیون دریایی و کمیته بندری و صنایع دریایی برگزار خواهیم کرد که ماحصل آن را هدف ‌گذاری تصویب مصوباتی قرار خواهیم داد که تقویت‌ کننده صنایع کشتی‌ سازی داخلی باشد 
هاشمی تختی عنوان کرد: امکان حمایت ‌های مالی از منابع مختلف برای رونق این صنعت را نیز بررسی خواهیم کرد و در خصوص ایجاد مرز رسمی در محدوده این منطقه را نیز مورد پیگیری قرار خواهیم داد. 
نماینده مردم هرمزگان در مجلس از مزایای ایجاد مرز رسمی در صنایع کشتی سازی و فراساحل در هرمزگان را کاهش هزینه تمام شده ساخت و تعمیر کشتی ‌ها عنوان و اظهار کرد: در این سفر همچنین فرصتی بدست آمد تا قانون صنایع دریایی را مورد بررسی بیشتری قرار دهیم و آن بخش ‌هایی که دولت اجرا نکرده را احصاء و برای عملیاتی شدن، تذکر دهیم. 






ارسال نظر