کد خبر: ۳۶۸۵۸
تعداد بازدید: ۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

کاهش تعرفه توافقی ارزی دیرکرد کانتینر شرکت ‌های خارجی در ایران

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته اعلام نمود: با توافق صورت گرفته تعرفه توافقی ارزی دیرکرد کانتینر شرکت ‌های خارجی از 10 آذر کاهش خواهد یافت که منجر به کاهش هزینه فرایند واردات برای کشور می ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران عصر روز شنبه ۹ آذر در نشست خبری این انجمن اظهار داشت: پس از خروج آمریکا از برجام بسیاری از شرکت ‌های کشتیرانی خارجی حضور خود در آب‌ های ایران را متوقف کردند و ما تلاش کردیم تعرفه توقف کانتینر در ایران را تغییر دهیم تا هیجان جدید به این بازار وارد نشود. 
مسعود پل مه گفت: طی یکسال اخیر مذاکرات بسیاری را با بخش دولتی و خصوصی داشتیم و با مذاکره با شرکت های خارجی به این توافق رسیدیم که نرخ تعرفه هزینه دیرکرد براساس فرمولی که طی 35 سال گذشته داشتیم محاسبه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در کشور دو تعرفه داریم، گفت: اولین مورد تعرفه توافقی و انعقاد قاعده حقوقی منظم است و چنانچه این توافق نباشد، باید از تعرفه شورای عالی هماهنگی کشور تبعیت کند و چنانچه تبعیت نکند، با او برخورد می‌شود.
پل مه درباره ابعاد این توافق جدید توضیح داد: در سال‌ های گذشته مبنای ارزی، نرخ تسعیر پول ملی بود و ارزی در این رابطه وصول نمی‌ شد. با توجه به اینکه در فضای بین ‌المللی تعاملات براساس دلار انجام می ‌شود، در توافق جدید بنا را بر همین موضوع گذاشتیم تا از صدور تعرفه‌ های متعدد جلوگیری شود.


دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اعلام این خبر که از ۱۰ آذرماه کاهش تعرفه توافقی ارزی دیرکرد کانتینر شرکت های خارجی اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: به این شکل از درج تعرفه های متعدد و متاسفانه بسیار سنگین بارنامه ها جلوگیری خواهد شد و امیدواریم با این تصمیم بخش قابل توجهی از هزینه ‌های توقف کانتینر کاهش یابد و این مسئله بر هزینه واردات کشور نیز تاثیر مثبت داشته باشد.





ارسال نظر